حجت الاسلام علیرضا پناهیان با حضور در نشست نقد و بازنمایی کتاب «رحمت واسعه» که در ششمین پویش مطالعاتی «روشنا» معرفی شده، به بیان ویژگی‌های این کتاب پرداختند.

حجت الاسلام پناهیان در این نشست با اشاره به اینکه بنده در اکثر سخنرانی‌هایم به بیانات حضرت آیت الله بهجت (قدس سره) ارجاع می‌دهم، گفت: هر جا که منبع یاکتابی از بیانات ایشان ببینم از آن استفاده می‌کنم.

وی با بیان اینکه در کتاب «رحمت واسعه» شما خیالتان راحت است که یک فقیه و عارف با شما صحبت می‌کند افزود: متاسفانه ابعاد سیاسی و اجتماعی حضرت آیت الله بهجت همیشه مورد غفلت واقع شده است در حالی که نظرات و دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی ایشان با امام خمینی (ره) هم راستا و هم جهت بوده‌اند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: یک حسن برجسته این کتاب آن است که در آن بصیرت سیاسی اجتماعی ایشان به خوبی مشهود است و در کنار پرداختن به بیانات ایشان در مورد شخصیت و فضائل امام حسین (ع) در آن به این وجه نیز پرداخته شده است.

این کارشناس دینی در ادامه گفت: یکی از تفریحات و لذت‌های من در زندگی، خواندن بیانات و کلمات آیت الله بهجت است و توصیه کرد دیگران نیز این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به این که در کتاب رحمت واسعه، برداشت دقیق و درست آیت الله بهجت (ره) از عاشورا آمده است، افزود: هر کس برداشت ایشان از عاشورا را داشته باشد، به معنای واقعی انقلابی خواهد بود.

ایشان همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله بهجت (ره) افزود: کسانی که می‌خواهند با شخصیت ایشان آشنا شود، شخصیت وی را در آینه این کتاب ببینند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: چقدر خوب است قطعات صوتی این کتاب در پیاده روی اربعین در اختیار زائران قرار گیرد. همچنین رادیو اربعین نیز می‌تواند بخش‌هایی از این کتاب را در اختیار مخاطبان قرار دهد.