مریلا زارعی در فیلم سینمایی«بادیگارد» که به تازگی در شبکه نمایش خانگی عرضه شده، افزون بر بازیگری، مسئولیت انتخاب بازیگر و بازیگردانی را نیز به عهده داشته است و به گفته خودش این فیلم برایش تجربه متفاوتی به حساب می آید.

به بهانه ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی گفتگویی با این بازیگر سینما کردیم که در ادامه می خوانید.

- در حال حاضر«بادیگارد» به ایستگاه پایانی عرضه اش رسیده است و در این ایستگاه هم با اتفاقات خوبی چون رونمایی از مستند پشت صحنه و کتاب هنری‌اش همراه بود، نظرتان راجع به این اتفاقات چیست؟

تصور شخصی من درباره سینمای فعلی این است که به دلایل مختلفی که کارشناسان سینما به آن اشاره کردند تولیدات ما به سمت ساخته شدن آثار راحت تر و سهل الوصول تر می رود.

 

«بادیگارد» جزو محدود فیلم های سینمایی بود که به لحاظ فنی و تکنیکی نیروی زیادی طلبید و ابراهیم حاتمی کیا به عنوان کارگردان از این موضوع استقبال خوبی کرد، دلیل این موضوع این بود که هم خودشان تجربه تازه ای داشته باشند هم اینکه جمعی از سینماگران را به واسطه یک اثر هنری با فناوری و فضای جدید، هرچند ابزارش را نداریم در حد همین ابزار اندک با آن آشنا کنند؛ در واقع ما در فیلمی حضور داشتیم که برایمان مثل دانشگاه بود.

درباره کتاب هنری «بادیگارد» هم باید بگویم که این کتاب ماحصل هفت ماه تلاش، سختگیری و مجاهدت یک گروه بزرگ است و به شدت می تواند به علاقه مندان سینما کمک کند که با سینمای واقعی آشنا شوند.

 

این کتاب اشتیاق به هنر هفتم را در علاقه مندان سینما دو چندان و خون سینما را در رگ علاقه مندان به سینما تزریق می کند، کتاب هنری «بادیگارد» به علاقه مندان سینما کمک می کند تا یاد بگیرند و کاوش کنند، نکته ای هم وجود دارد که سینما در کل کار سختی است و گوشه هایی از این سختی ها در این کتاب وجود دارد.

- کتاب هنری فیلم سینمایی «بادیگارد» را چگونه می بینید؟

برای نخستین بار است که در ایران اینگونه کتاب ها تهیه می شود و ممکن است که ناگفته هایی وجود داشته باشد که در آن نیامده باشد اما بزرگ ترین حسنی که دارد این است که نشان می دهد برای ورود و ماندگاری در سینما نیاز به سختی کشیدن و به روز بودن اطلاعات است، از ابراهیم حاتمی کیا تشکر می‌کنم که چنین اتفاقی را رقم زد، در این کتاب با نثر فاخری مواجه شدم که به شوقم آورد و افتخار می‌کنم در این فیلم حضور داشتم.

 

وقتی فیلمسازی یک اثر هنری خلق می کند کیفیت آن، میزان ارادت آن هنرمند به مخاطبانش را می رساند، اینکه حاتمی کیا به این حد برای مخاطبانش وقت می گذارد قابل ستایش است، از همه دعوت می کنم حتما این کتاب را بخرند و اگر نمی توانند بخرندآن را ورق بزنند و مطالعه کنند من این کتاب را بهترین هدیه برای علاقه مندان به سینما می دانم و به آن‌ها هدیه می دهم.

- متاسفانه در این روزها بسیاری از ما عادت کرده ایم به جای مطالعه کتاب، نیازهای فرهنگی‌مان را در دنیای مجازی جستجو کنیم.

من اینگونه نیستم.

- یعنی شما صفحه ای در فضای مجازی ندارید؟

من نه صفحه دارم، نه در فضای مجازی حضور دارم، اینترنتم را هم قطع کردم؛ هنوز علاقه مند هستم به شیوه گذشته زندگی کنم، فضای مجازی یک استرس و فشار روحی و روانی را به دلیل حجم اطلاعات درست یا نادرست در لحظه به مخاطبش وارد می کند، یک هنرمند در عین حالی که باید از اخبار پیرامونش آگاهی پیدا کند باید سعی کند از فضای حاشیه ای و پر استرس که کار می کند دور باشد به همین دلیل از این فضا دور شدم، ممکن است یک روز واردش شوم؛ اما الان دوست دارم کتاب بخوانم و برای آگاهی از اخبار روزنامه ورق بزنم.

- چند روزی است که dvd بادیگارد به شبکه نمایش خانگی آمده است، اگر در این باره صحبتی با مخاطبان این فیلم دارید بفرمایید.

من شنیدم این فیلم به شکل غیر قانونی دارد دانلود می شود، از دوست داران سینما خواهش می کنم به احترام آن‌هایی که عمر گذاشتند تا این فیلم را بسازند، این کار را انجام ندهند؛ از مردم خواهش می‌کنم فیلم ها را اول در سینما ببینند و بعد dvd آن را خریداری کنند و تلاش عوامل فیلم را در کنار خانواده و بر صفحه تلویزیون ببینند.