نخستین مرکز تخصصی مشاوره تئاتر با مدیریت علی اصغر دشتی در تئاتر مستقل تهران برای دانشجویان جامعه جوانان تئاتر تاسیس شد.

در ابتدای نشست دو نفر از دانشجویان تئاتر، نمایشی را ایفا کردند تا مفهوم ملاقات و هدف گردهمایی خبرنگاران و اساتید را برای مخاطبان بازگو کنند. 

اصغر دشتی مسئول این مشاوره تئاتر و راه اندازی آن بیان کرد: این مرکز مشاوره با هدف تاثیرگذاری در تولیدات تئاتر برای همه دانشجویان و جامعه جوان تئاتر راه اندازی شده است که خدمات این مرکز خود به چندین بخش تقسیم می‌شود.

 

وی در راستای مشاوره خصوصی این مرکز اظهار داشت: شاید زمان‌هایی بوده که میخواستید با افرادی در خصوص پروژه‌های خود صحبت کنید اما امکان آن نبوده اما این مرکز این امکان را فراهم‌ میسازد تا این ملاقات و گفتگو ها صورت بگیرد.

دشتی افزود: در این جلسات پنج پروژه برگزیده خواهد شد تا با مشاوره‌ها به مرحله اجرا برسد. در آخر به هر گروه سه اجرا در ساعات غیر اداری خواهیم داد اما این یک اجرای عموم‌ نیست و ما از اساتید فعال این عرصه دعوت می‌کنیم تا راهی دیگر برای این دانش آموختگان باز شود تا در سالن‌های دیگر به اجرای عموم‌ بپردازند.

وی در خصوص تعداد افرادی که در این مشاوره‌ها شرکت می‌کنند، گفت: فقط پانزده نفر در این جسات یعنی در هر نوبت شرکت می‌کنند تا هم زمان و هم موقعیت صحبت با یکدیگر و مشاوره بین افراد باشد.

دشتی درباره دانشجویانی که می‌توانند در این مشاوره‌ها حضور یابند، عنوان کرد: اگر دانشجویانی در حال پیش تولید نمایش یا در حال گسترش ایده‌های خود هستند می‌توانند شرکت کنند نه کسانی که این کارها را به اتمام رسانده‌اند زیرا که این مشاوره قرار نیست که معجزه کند.

فرهاد مهندس پور یکی از مشاوران در حوزه کارگردانی عنوان کرد: قرار است کمبودها در حوزه آموزش کمتر شود و از طرفی فعالان در این عرصه با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

وی افزود: البته هیچ ضمانتی برای بالا بردن سطح کیفی وجود ندارد چراکه اگر با آموزَش درست می‌شد تا الان مشکلات برطرف می شد.

در پایان اصغر دشتی اعضای این گروه را در بخش‌های مختلف دعوت کرد که هر کدام در یکی دو جمله موفقیت و برطرف شدن مشکلات را داشتند و آرزو کردن تا این مرکز مشاور فضایی باشد تا امکان گفتگو فراهم شود.