«لاله های نوجوان» عنوان مجموعه ای 110 جلدی است که به زندگی شهدای نوجوان می پردازد. 10 جلد اول این کتاب توسط انتشارات به نشر رونمایی شد.

محمدحسین صلواتیان درباره مجموعه «لاله های نوجوان» گفت: این کتاب ها به معرفی شهدای نوجوان می پردازد. شهدایی که اغلب برای مردم ما معرفی نشده اند. حتی تعداد قابل توجهی از این شهدا، دختران نوجوان هستند که برای اولین بار معرفی شده اند.

این طراح و نویسنده با اشاره به اهمیت پرداختن به زندگی شهدای نوجوان، بیان کرد: نیاز امروز جوانان است که قهرمانان واقعی کشور خود را بشناسند و قهرمانان 10 ، 12 ساله ای هم که خود را فدای این کشور کردند.

وی افزود: این کتاب ها در قالبی نو نوشته شده‌اند. یعنی ماجرا از زبان یک پدیده جنگی روایت می شود. به طور مثال از زبان یک کوله پشتی، قمقمه، پلاک، فانسخه و ... ماجراهای مربوط به شهیدی را روایت می کند.

صلواتیان ادامه داد: همچنین در این مجموعه، در ضمن معرفی شهدای نوجوان، فرهنگ جبهه و ابزار و وسائلی که در جبهه کاربرد داشتند هم معرفی می شوند. درکنار زندگینامه ها، گلبرگی از شهید که شامل فرازی از وصیتنامه این شهیدان نیز درج شده.

نویسنده «لاله های نوجوان» همچنین گفت که 100 جلد بعدی این مجموعه نیز در مرحله آماده سازی است و با همیاری ناشران علاقه مند منتشر خواهد شد.