محمدمهدی سیار  شاعر گفت: قرن‌هاست که ابیات شاعران زمزمه‌ی مردم ایران زمین است و شعر  معاصر ما جوششی است که از شاعرانی مثل حسین منزوی، شهریار، قیصر امین پور، سهراب سپهری و حمید سبزواری در نسل مختلف‌های شکل گرفته است. 

شاعر مجموعه شعر «بی‌خوابی عمیق» تصریح کرد: زنده ماندن شعر در دوران وفور هنرهای تصویری و مجازی نشان از این دارد که شعر در این روزگار، که برخی آن را زمانه افول شعر می‌خوانند، به هیچ وجه روزگار فراموشی شعر نیست و در همین دوران هم حتی در فضای مجازی می‌توان شعر را در ادبیات اصلی ذهن و زبان مردم جستجو کرد.

 

سیار ادامه داد: حجم بسیاری از محتوای رسانه‌های مجازی که در تلفن همراه مردم دست به دست می شود، همچنان  به شکل نظم و شعر است و همین مسئله این چراغ را برای اهالی ادب روشن می‌کند که باید با برنامه‌ریزی فضای مجازی را  که  حال حاضر جزیی از فرهنگ ماست، به فضایی مفید برای شعر و ادب فارسی تبدیل کنیم.

شاعر کتاب مجموعه شعر «حق السکوت» خاطر نشان کرد: آموزش شعر در کلاس‌های ما باید با لذت بردن همراه شود و کلاس ادبیات نباید تکلیفی برای حفظ کردن اجباری شعر و کشتی گرفتن با واژه‌ها باشد. 

 

سیار اظهار داشت: باید ساز و کاری طراحی شود که معلم‌های ادبیات، کلاس‌های درس شعر و ادبیات را به سمت آهنگین بودن شعر و لذت بردن از وزن شعر ببرند تا دانش آموز از ادبیات فارسی لذت ببرد.