آیین افتتاحیه فیلم مستند «چشم جنگ» به کارگردانی یوسف حاتمی کیا و مهدی برجیان و تهیه کنندگی ابراهیم حاتمی کیا در موزه سینما با حضور جمعی از سینماگران، هنرمندان واهالی رسانه برگزار شد.

 

پس از خواندن تلاوتی چند از آیات قرآن کریم، نرگس آبیار روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: در جشنواره حقیقت که داور بودم، این فیلم را دیدم. یک صمیمیت و صداقت قابل احترامی در فیلم وجود دارد.

 

وی افزود: شخصیتی که به آن پرداخته شده عکاس جنگ است و بی واسطه، غریزی و حسی و دلی به آدم های جنگ پرداخته؛ به این خاطر به دل می نشیند.

 

وی ادامه داد: جستجو برای کسانی که بی دریغ خودشان را وقف دیگری کردند کار با ارزشی است. عمل این عکاس در این فیلم  لحظات و آدمها را مانند یک کودک بی آلایش ثبت و به آن پرداخته است. توصیه می کنم این فیلم را ببینید.

 

آبیار عنوان کرد: درست است که بیشتر آدمهای جنگ وضع مالی آنچنانی ندارند اما خاکی و دوست داشتنی هستند و مشکلات فراوانی دارند.

 

یوسف حاتمی کیا اظهار داشت: اول از آقا سعید صادقی که پدرانه درحق ما لطف کرد و اجازه داد فیلم را بسازیم و همین طوراز ابراهیم حاتمی کیا تشکر می کنم.

 

وی افزود: روز اول گفتیم فیلمی آرتیستیک بسازیم. رفتیم سراغ عکاس جنگ و کسی مانند سعید صادقی را پیدا کردیم. آدمهایی که دیده نشدند و تنها حرف من به آنها این است که شما سردار نسل من، پدران من و فرزندان ما خواهید بود.

 

ابراهیم حاتمی کیا بیان کرد: یادم نمی رود یک روزی یوسف به من گفت که سعید صادقی شورش کرده ومن گفتم چرا؟جواب دادبا دوربین رفتیم، از صادقی فیلم بگیریم  قاطی کرده. به آن ها گفتم فیلم گرفتن از آرتیستی که همیشه خودش پشت دوربین بوده وبه نحوی خود قایم می شده سخت است. از این بگذریم،

 

 سعید عالم عجیب و غریبی اشت. در کل خوشحالم این فیلم ساخته شد.

 

وی ادامه داد: بحث مهم این فیلم این است که آیا می توان اسم عکاسان جنگ را به میان آورد و پس از گذشت بیش از دو دهه به آن ها و ارزش کارشان پرداخت؟! امیدوارم استفاده را کافی ببرید.

 

گفتنی است؛ در این مراسم سینماگرانی چون علی اکبر ثقفی، علی قایم مقامی، هادی مقدم دوست،محمود عزیزی، حبیب والی نژادحضور داشتند.