همایش سلحشوران دفاع مقدس، ششم مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش، نشست خبری چهارمین همایش بزرگ سلحشوران دفاع مقدس، یادمان سردار شهید مهدی باکری نیز، با حضور سردار یعقوب زهدی دبیرکل این همایش و داور رستمی وند رئیس هیات‌های اجرایی و با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.
 
رستمی‌وند، در ابتدای این نشست درباره اهداف برگزاری همایش سلحشوران دفاع مقدس، گفت: در این همایش مجموعه آثار مستند برجای مانده اعم از فیلم، عکس و خاطره‌گویی و همه عناصر بصری و همه مستنداتی که از این شهید عزیز باقی‌مانده، در قالب یک بسته چند رسانه‌ای ارائه می‌شود. این بسته، جذابیت‌های خودش را برای نسل جوان دارد و سعی می‌کنیم این آثار و مفهوم را به نسلی منتقل می‌کنیم که حتی بعد از شهادت آن بزرگوار به دنیا آمدند.
 
رییس هیاتهای اجرایی هدف از برگزاری این همایش را شناساندن منش مدیریتی و نحوه مدیریت فرماندهان ارشد دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: گرچه حمایت زیادی از برگزاری این رویداد نشده ولی وجود نام مبارک شهدا، خود حمایت بزرگی است که می‌تواند این رویدادها را پشتیبانی کند.
 
به گفته وی، سخنرانان این همایش، وزیر دفاع، تعدادی از همرزمان شهید باکری و نیز کسانی هستند که دوره مدیریتی این شهید را از نزدیک درک کرده‌اند.
 
سردار زهدی، دبیرکل این همایش نیز درباره هدف از برگزاری این رویداد گفت: در این همایش قصد داریم تا در حد توان این بزرگان را بشناسیم و بشناسانیم تا موجب هدایت نسل امروز شود. هدف کلی این است که سبک مدیریتی این شهدای بزرگوار، مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود که این شهدا چگونه در قلب مردم نفوذ کردند و با دست‌های خالی بیشترین موفقیت را به دست آوردند.
 
وی درباره شهید باکری خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره)، در پایان عملیات طریق‌القدس در آذر 60 پیامی صادر کردند و در آن پیام این عملیات را فتح‌الفتوح نامیدند. این برای خیلی‌ها تعجب برانگیز بود چون زیاد گسترده نبود و در عملیات‌های دیگر چندین برابر از خاک ایران آزاد شد. ایشان این نام را نه به لحاظ صرف آزادی بخشی از خاک کشور، بلکه به این دلیل عنوان کردند که در این عرصه نبرد، جوانانی پیدا شدند که با ایمان و نیت خالص و شجاعانه جنگیدند. این پیام نقطه شروع پیدایش جوانانی چون شهید باکری بود.
 
زهدی ادامه داد: شهید باکری از جنس مردم بود. اساسا ویژگی اصلی ایشان همین درک مردم بود. این سادگی و مردمی بودن در سخنان ایشان، نحوه مدیریتی ایشان و نیز رفتارهای فرماندهی‌اش نیز بارز بود.
 
وی خاطر نشان کرد: نمی‌خواهیم این همایش مانند یک بزرگداشت صرف برگزار شود، بلکه می‌خواهیم با برگزاری این همایش، به نوعی نشان دهیم که شهیدان بعد از 32 سال هنوز زنده هستند، آنها طلا و جواهر اصیل ایران هستند.
 
وی در ادامه درخصوص برگزاری همایش‌های سال های گذشته یادآور شد: اگر می‌خواهیم همایش خوبی داشته باشیم باید از تجربیات همایش‌های قبلی استفاده کنیم؛ این همایش باید قدمی رو به جلو باشد. ما دوست داریم برای برگزاری هرچه بهتر همایش، نقد و انتقادات را بشنویم و البته پذیرای نظرات صاحب نظرانیم.
 
چهارمین همایش سلحشوران دفاع مقدس، یادواره شهید مهدی باکری، بعد از ظهر ششم مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار تهران می‌شود.