بازی «پوکمون گو» که چندی است علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی را سرگرم کرده و حواشی بسیاری به همراه داشته،‌ این روزها مورد توجه سینماگران قرار گرفته و قرار است فیلمی براساس آن ساخته می‌شود.

«دیجیتال اسپای» نوشت: «نیکول پرلمن» که در نگارش فیلمنامه «نگهبانان کهکشان» همکاری داشت، ‌به همراه «الکس هرش» فیلمنامه‌نویسی نسخه سینمایی «پوکمون گو» را بر عهده گرفته‌اند.

«پرلمن» پیش از این نیز فیلمنامه‌نویسی سریال «ثور» را انجام می‌داد و یکی از نویسندگان متن «کاپیتان مارول» بوده است.

تاکنون چندین کارتون‌ و اپیزودهای انیمیشنی حول محور شخصیت اصلی این بازی ساخته شده، اما این اولین فیلم سینمایی به سبک رئال‌انیمیشن است که با الهام از آن تولید می‌شود و فرصت دستیابی به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها را در اختیار کمپانی «مارول» قرار می‌دهد.

«پوکمون گو» کاربران را وادار می‌کند با کمک دوربین گوشی‌های هوشمندشان، به دنبال «پوکمون‌»ها بگردند، موجوداتی خیالی که اگرچه در دنیای واقعی دیده نمی‌شوند، اما با دوربین‌ها قابلیت دیده شدن دارند.

این بازی که توسط کمپانی «نینتندو» در حوزه بازی طراحی شده، گویی راه چندین ساله بعضی بازی‌ها را یک شبه رفته و در این یک ماه، نه تنها بازی‌های موفقی چون «کندی کراش» در آمریکا را پشت سر گذاشته، بلکه برای فروشگاه‌های آنلاینی مانند اپ‌استور هم با شکستن رکوردهای دانلود همراه بوده و همچنین سرمایه‌گذارانش را به موفقیتی عظیم رسانده و افزایش سهام را برای آنها به ارمغان آورده است.

اما چون این بازی کاربرانش را تشویق به شکار موجودات خیالی در خیابان‌ها با استفاده از نقشه «جی.پی.اس» می‌کند، باعث بروز واکنش‌ها و ممنوعیت‌هایی از سوی نهادهای متعددی در کشورهای مختلف شده است.

«ناتو» با انتشار هشداری از افرادی که «پوکمون گو» بازی می‌کنند خواست تا از محل انجام آزمایش‌های تسلیحاتی این ائتلاف فاصله بگیرند. «پنتاگون» استفاده از این بازی را به دلایل امنیتی در ساختمان‌ها و محوطه وزارت دفاع ممنوع کرد و کشور تایلند هم از گسترش این بازی موبایلی ابراز نگرانی کرده است.