عیسی رضایی - مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان قم - با اشاره به برنامه‌های این اداره، در هفته دولت گفت: به مناسبت هفته دولت، بهره‌برداری از چهار پروژه جدید، به مجموع ارزش ۶۱ میلیارد تومان را در برنامه داریم.

او در این باره ادامه داد: چهار پروژه‌ای که در مجموع برای حدود ۵۲۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است، و از جمله آن‌ها می‌توان به افتتاح مجتمع گردشگری - تفریحی دیگر به اسم مجتمع «ماه و مهتاب» در اتوبان تهران - قم اشاره کرد. همچنین بهره‌برداری از یک هتل سه‌ستاره در خیابان ۵۵ متری عماریاسر شهر قم از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رضایی با بیان اینکه «علاوه بر این دو برنامه در حوزه گردشگری، دو برنامه‌ی دیگر در حوزه میراث فرهنگی هم داریم»، اضافه کرد: «خانه تاریخی یزدان‌پناه» قم که پیشتر به صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی واگذار شده بود، یک شرکت خصوصی توانست در مزایده پیروز شود و این بنا را به یک سفره‌خانه تغییر کاربری دهد که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان قم همچنین اظهار کرد: بهره‌برداری از «موزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی» به همراه مرکز آموزش گوهرتراشی از آخرین برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان قم در هفته دولت است.

او در ادامه با توضیح موزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، اظهار کرد: سرمایه‌گذار این موزه که انواع سنگ‌ها قیمتی و نیمه‌قیمتی را از ایران و خارج از ایران جمع‌آوری کرده است، با اعتباری در حدود چهار و نیم میلیارد تومان و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، این موزه را به همراه مرکز سنگ‌شناسی ایجاد کرده است.

«خانه تاریخی یزدان‌پناه» واقع خیابان ۱۹ دی شهر قم و با قدمتی نزدیک به ۱۲۰ سال متعلق به اواخر دوره قاجاریه و اوایل پهلوی است. این بنا که نزدیک بازار کهنه، قدیمی‌ترین محل داد و ستد شهر قرار گرفته پس از بی‌اعتنایی‌هایی که به آن شد، سرانجام به صندوق احیا میراث فرهنگی واگذار شد.