حجت اشرف‌زاده خواننده  در خصوص ساخت آلبوم جدید خود گفت: در مجموعه آلبوم جدیدم علاوه بر غزل‌های علیرضا بدیع این افتخار را داشتم که از غزل‌های محمد علی بهمنی و اشعار فاضل نظری نیز استفاده کنم. در واقع فرم غزل و استفاده‌اش در موسیقی تلفیقی رنگ تازه‌ای به هنر موسیقی داده است.

وی افزود: هنوز برای این آلبوم جدید اسم خاصی را در نظر نگرفته‌ایم، دلیلش هم این است که آلبوم مان در ابتدای ساخت قطعات جدید است و تصمیم نداریم آهنگ‌ها را با عجله تولید کنیم زیرا آهنگ‌ها باید به پختگی لازم برسند تا آلبوم جدید آماده عرضه شود.

این هنرمند اظهار داشت: اتفاق خوبی قرار است در این آلبوم جدید رخ دهد. قطعه‌ای در نظر گرفته‌ایم که ادامه داستان قطعه «ماه و ماهی» خواهد بود، به این صورت که ماهی که در برکه عاشق ماه بود آزاد شده و به سمت دریا حرکت می‌کند و مشاهده می‌کنیم در این مسیر چه اتفاقاتی برای این ماهی خواهد افتاد و این سورپرایز آلبوم جدیدم است. شعر این قطعه را علیرضا بدیع سروده است اما کار آهنگسازی آن هنوز به پایان نرسیده است.

اشرف زاده که مدرک مهندسی نرم افزار دارد در خصوص ارتباط رشته‌اش با دنیای خوانندگی گفت: در زمان ما خانواده‌ها خیلی تاکید داشتند که در کنار کار هنری یک فن و تکنیک نیز یاد بگیریم، در حال حاضر نیز شاهد آن هستیم که عقیده آنها درست بوده و دنیای هنر و علی‎‌الخصوص موسیقی دنیای بلاتکلیفی است و فقط با خوانندگی نمی‌توان زندگی امنی داشت و باید در کنار کار موسیقی یک فعالیت درآمدزا هم درنظر گرفت.

این هنرمند ادامه داد: خداوند برای من اینگونه رقم زده است که به تازگی امرار معاش من به طور کامل از راه موسیقی است، البته تا دو سه سال پیش من هم در کنار کار موسیقی، مدیر داخلی یک شرکت هولدینگ بودم.

این هنرمند در مورد فعالیت‌های اخیرش گفت: در حال حاضر برای نهمین سال پیاپی با نزدیک شدن به ولادت امام رضا (ع) یک کار با فرم آکاپلا یا همان اجرای موسیقی بدون همراهی ساز، آماده کرده‌ام و در شب میلاد امام رضا (ع) همزمان با اختتامیه جشنواره رضوی اجرا خواهیم کرد. آهنگساز این اثر حمید اکبرزاده، شاعر کار حمیدرضا حسینی هستند و این آکاپلا را به همراه گروه کر در مشهد مقدس اجرا خواهیم کرد.

اشرف زاده در مورد جدیدترین آهنگ خود با نام «همین است زندگی» گفت: این آهنگ را 18 مرداد در فضای مجازی و در سایت‌های مجاز منتشر شد که البته متاسفانه در همان ساعات اولیه وب سایتهای غیر مجاز فایل این آهنگ را برای دانلود گذاشتند.

وی تصریح کرد: به عقیده من اگر ساز و کار وب سایتهای مجاز داخلی درست‌تر بود و این سایتها شناخته شده تر بودند وضعیت خیلی بهتر می‌شد اما در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که سایتهای غیر مجاز شناخته شده‌تر شدند، البته اگر مردم این آهنگ را از وب سایت‌های مجاز دانلود کنند و هزینه اندکی بپردازند بخشی از این هزینه برای چند خیریه در نظر گرفته می‌شود و همینطور از هنرمندشان حمایت کرده‌اند.