مجله زنان و زندگی که به صاحب امتیازی و سردبیری شیده لالمی و با قیمت 6000 تومان منتشر می‌شود، پرونده اصلی این شماره را به زندگی، مشکلات و همچنین فرصت‌های پیش روی «زنان تنها» _ چه آنها که تنها ماندن را انتخاب کرده‌اند و چه کسانی که تنهایی به نوعی به آنها تحمیل شده است _ اختصاص داده و این موضوع را در چند گزارش و همچنین در گفت و گویی با فاطمه قاسم پور، جامعه‌شناس بررسی کرده است.
مصاحبه با محمد نیک بین، همسر تهمینه میلانی، کارگردان سینما از دیگر بخش‌های این مجله است. نیک بین در این مصاحبه از تجارب زندگی شخصی‌اش با میلانی گفته است و در بخشی ازمصاحبه به این نکته اشاره کرده که تهمینه میلانی اصرار دارد که هر روز در خانه غذای تازه و خانگی داشته باشند:«همسر من از هر زن خانه‎‌داری بسیار خانه‌دارتر است. در مورد نقش مادری هم همینطور همیشه دختر ما اولویت اول او در زندگی ما بوده و هست.» نیک‌بین جدا از این مباحث خانوادگی به تفصیل درباره فعالیت‌ها تهمینه میلانی و همچنین فشارهای اجتماعی که او با آن مواجه شده حرف‌ زده از جمله درباره فیلم «تنهایی پر هیاهو» که قرار بود با موضوع زنان خرمشهر ساخته شود گفته است:«موضوع این فیلم حماسی و درباره روز اول جنگ در خرمشهر و مشارکت زنان بود. فیلم‌نامه به شدت با استقبال مسئولان مواجه شد. بخش عمده‌ای از پیش تولید هم انجام گرفت اما به هر دلیل جلوی ساخت آن گرفته شد. بعضی نهادها دوست نداشتند خانم میلانی فیلم جنگی بسازد.» 
گزارشی از یک شیرینی فروشی زنانه در تهران با تیتر «زنانی با دستان وانیلی»، به قلم آزاده باقری، روایت زندگی یک زن کارآفرین در جنوب با عنوان«تاجیه و جوجه‌هایش» نوشته مریم خورشیدی، «ماجرای زندگی خصوصی و رابطه خانم «الف» و آقای «خ» به قلم آنالی اکبری، «چالش‌های خوش اندامی در اینستاگرام» نوشته مینا عینی فر و گزارشی از زندگی زنان مبتلا به ام.اس به قلم زهرا جعفرزاده و همچنین مصاحبه هایی با با پوران درخشنده و هانا کامکار به قلم زهرا نجفی از دیگر بخش‌های دومین شماره مجله زنان و زندگی است. 
زنان و زندگی در این شماره در بخش «خیابان ملل» در پرونده ای با عنوان «زنان سرزمین کوالاها»  زندگی زنان در استرالیا را بررسی و تحلیل کرده است. افزون بر اینها در صفحات ویژه سالمندی گزارشی درباره اولین تجربه های مواجه با پیری و میانسالی با عنوان «موی سیپید را توی آینه دیدم» منتشر شده که در نوع خود خواندنی است. 
اگر این مجله را می‌خرید فراموش نکنید که همراه دومین شماره این مجله یک ضمیمه «سبک زندگی» با موضوعات مرتبط با مد و لباس، آشپزی ایرانی و ملل، دکوراسیون، گل ها و باغبانی به همراه کمیک استریپی در دو صفحه وسط آن منتشر شده و چنانکه در سرمقاله این نشریه آمده این ضمیمه از این پس به طور ثابت در هر شماره به عنوان «بچه‌ی مجله» زنان و زندگی همراه آن منتشر خواهد شد.