همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام که در کشورمان تولید شده‌است، رونمایی‌شد. این قرآن که مدیر تذهیب آن استاد مجید صادق زاده است، مهر تایید استاد محمود فرشچیان را بر جنبه هنری خود دارد و استاد فرشچیان از این قرآن به عنوان اثری بسیار فاخر و بی‌نظیر یاد کرده است. 
 
در ویژگی‌های این قرآن باید گفت کاغذ انتخابی آن  کاغذ دست‌ساز زرافشانی است که با خط ثلث که عروس خطوط اسلامی است، روی آن آیات قرآن پیاده شده و کتابت این قرآن نیز به عهده غلامرضا ماهرویی بوده است. 
 
در بحث تذهیب کار جدیدی بر روی آن انجام شده و برای هر صفحه از این قرآن یک طرح به‌خصوص در نظر گرفته شده است. 
 
این اثر می‌تواند به عنوان سفیر فرهنگی و هنری برای مردم ایران باشد، همچنین این اثر یکی از بی‌نظیرترین هنرهایی است که مجموعه‌ای از هنرهای ایرانی و اسلامی در آن دیده می‌شود و پس از 18 سال تلاش هنرمندان ایرانی به ثمر نشسته است. 
 
مجید صادق‌زاده، هنرمند بنام عرصه تذهیب و مدیر بخش تذهیب این پروژه، درخصوص این قرآن نفیس افزود: این اثر جایگاه ویژه‌ای از چند نظر دارد؛ یکی بحث ارزش‌ها و اندیشه اسلامی بوده، مسئله دیگر بحث هنری است و تکنیک‌های به کار رفته در اثر و موضوع دیگر سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی این مجموعه توسط دو برادر است که همه این عوامل دست به دست هم دادند و موجب شده‌اند که این پروژه ارزش خاصی در کشورهای ایرانی و اسلامی داشته باشد و بتواند به عنوان یک سمبل و الگوی مناسب از پویایی هنر ایرانی و اسلامی به دنیا معرفی شود. 
 
وی تصریح کرد: دوستانی که وارد این پروژه شدند در واقع زندگی‌شان طی این مدت به این کار گره خورده که این موضوع در سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه اعضای گروه متجلی می‌شود. در این اثر سعی شده تا علاوه بر اشاعه اندیشه اسلامی، هنر ایرانی نیز نمود پیدا کند و ما امیدواریم این پروژه گامی برای ایجاد دانشگاه هنر ایرانی و اسلامی که استاد فرشچیان در نظر دارد، باشد. 
 
این اثر به عنوان یک هنر ناب فرهنگی و اسلامی به نمایش گذاشته خواهدشد و سپس به فروش خواهد رسید و فواید حاصل از این قرآن صرف امور خیریه می‌شود. 
 
هزینه‌ای که طی این 18 سال برای این کار برآورد شده حدود 6 میلیارد تومان است. در این پروژه علی‌ ساعی به عنوان قلمزن جلد، محمد ثانی و رضا قادران به عنوان قلمزنان رحل، علی‌ داوری سازنده جلد و رحل، علی‌ تحلیلیان طراح جواهر اثر و حسینعلی‌ جعفریان و علی‌ ملکیان صحافی این اثر را به عهده داشتند. همچنین تصحیح متن این قرآن نیز توسط آیت‌الله حاج محمد صافی صورت‌گرفته است. 
 
برنامه «ماه‌عسل» ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما در افتتاحییه خود از کاتبان و دست‌اندرکاران این قرآن نفیس دعوت نمود تا علاوه بر شرح ویژگی های آن برای نخستین بار این قرآن را به نمایش بگذارند.