عصر امروز، نمایشگاه صنایع دستی با حضور مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور، رحمانی موحد معاونت گردشگری سازمان، بهمن نامور مطلق معاونت صنایع دستی کشور، رجبعلی خسروآبادی رئیس میراث فرهنگی استان تهران و جمعی از هنرمندان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
در این مراسم سلطانی‌فر پس از افتتاح نمایشگاه و بازدید از غرفه‌ها در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و در خصوص بازار مشترک ایران و چین گفت: ما با چین در زمینه‌های مختلفی کارهای مشترکی داریم؛ به خصوص  صنایع دستی. همانگونه که می‌بینید ایران، چین و هند از جهات مختلف و توانمندی‌هایی که دارند جزو سه قدر ت برتر و توزیع کننده صنایع دستی هستند.
 
وی افزود: ما فکر می‌کنیم با توجه به وضعیت خاصی که در کشور داریم، بسیاری از رشته‌ها و هنرمندان ما به سمت تولید صنایع دستی ارزشمند بروند. با بررسی‌های ما چین از بزرگترین تولیدکنندگان صنایع دستی در سطح جهان است، ما با این وصف می‌توانیم در بازار چین شرایط خوبی داشته باشیم و این ارزیابی بخش خصوصی ماست. در سفر به چین طبق مذاکرات انجام شده قرار شد از طریق برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کالاهای خود را به فروش برسانیم و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم. امسال را هم سال کیفیت و حرکت در گسترش بازرگانی صنایع دستی نامگذاری می‌کنیم.
 
وی در ادامه در مورد بحث جایگاه صادرات صنایع دستی ما در سطح جهان گفت: ما باوجود اینکه ظرفیت خوبی در بخش صنایع دستی داشتیم اما از نظر صادرات آنگونه که باید باشیم، نیستیم و تعداد صادرات صنایع دستی ما نسبت به قبل باید بیشتر شود. ما فکر می‌کنیم اگر به خوبی در تبلیغات و بازرگانی صنایع دستی عمل کنیم، باعث پیشرفتمان در بازار جهانی می‌شود.