به جرأت می توان گفت ازدواج مهاجم محبوب تیم ملی با خواهر یکی از چهره های سرشناس سینمای ایران مهم ترین خبر حاشیه ای نوروز 1395 ایران بود. در روزهایی که تمام مردم روزهای پایانی تعطیلات را سپری می کردند تا با ریکاوری روحی و جسمی خود را برای یک سال سخت و پر فراز و نشیب آماده کنند دو جوان هنرمندُ در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) پیمان خوشبختی خود را علنی کردند تا مهر تاییدی بزنند بر تمام شایعاتی که در یکی، دو ماه آخر سال در شبکه های اجتماعی نقل شده بود.

 

رضا قوچان نژاد و سروینابیات (خواهر ساره بیات) دو جوان خوشبخت بودند که تنها بعد از یکسال از آشنایی‌شان از طریق خانواده‌هایشان در لندن، پای سفره عقد نشستند و پیمان زناشویی و یکی شدن بستند تا یکی از اتفاقات مهم نوروز 95 را برای طرفداران شان رقم بزنند؛ اتفاقی که خود، آن را مهم ترین رویداد زندگی شان می نامند.

در آخرین روزهای نوروز 95 و درست فردای تعطیل شدن اردوی تیم ملی ایران بعد از صعود مقتدرانه به مرحله نهایی جام جهانی 2018 خبر رسید که «گوچی» و سروینابیات در صحن مطهر امام رضا (ع) به عقد یکدیگر در آمده و در بارگاه ثامن الائمه، پیمان زناشویی بسته اند. اتفاقی که یکی از آروزهای بزرگ مهاجم محبوب تیم ملی را بر‌آورده می کرد چون گوچی همواره ارادت خاصی به امام رضا(ع)‌داشت و تصمیم گرفته بود بعد از پیدا کردن یار زندگی پیمان ازدواج خود و عمل به سنت حسنه پیغمبر را کنار حرم یکی از فرزندان پاک رسول خدا (ص) جشن بگیرد.

ستارگان با اصل و نسب

 

یکی از نزدیکان رضا قوچان نژاد در همین خصوص خاطره جالبی را تعریف می کرد. « رضا وقتی در هلند زندگی می کرد مادر و پدر او دوست داشتند برای سرو سامان دادن به زندگی فرزندشان مثل هر پدر و مادری آستین بالا بزنند اما او زیر بار نمی‌رفت و مدعی بود اگر روزی تصمیم بگیرد که مسوولیت یک زندگی را بر دوش بگیرد قطعا دختری از داخل ایران انتخاب خواهد کرد که یار او شود. در آن سال ها گزینه های ایرانی مقیم خارج زیاد به رضا معرفی می شد اما او زیر بار نرفت تا اینکه به آن چه می خواست رسید و همسر مناسب و ایده آلش را در شهر زادگاهش پیدا کرد.» بله، خانواده بیات خود اهل مشهد هستند و جزو خانواده های ریشه دار و با اصل و نسب قلمداد می شوند که سوای از شهرت ساره بیات به عنوان یکی از بازیگران توانمند سینما و تلویزیون در سایر مسائل هم این خانواده سر زبان ها بودند. تنها شنیدن این مهم که عموی ساره و سروینا بیات به عنوان یکی از بزرگان هنر در مشهد در سال 1360 نخستین گالری هنرهای معاصر را در این شهر راه اندازی کرد کافی باشد تا شهرت این خانواده به چشم بیاید.

 

چرا این دو چهره سرشناس به شیوه ای کاملا سنتی باهم آشنا شدند و ازدواج کردند؟

بدون شک سوالی که اذهان بسیاری از طرفداران دو چهره را به خود مشغول کرده این است که رضا و سروینا به چه نحوی با هم آشنا شدند و قصه ازدواج آنها از کجا استارت خورد. در جواب این سوال می‌توان به همان رسم و رسومات رایج میان خانواده های ایرانی اشاره کرد؛ جایی که یک نفر واسطه آشنایی دو خانواده می‌شود و در چند رفت و آمد این ارتباطات شکل و شمایل جدی به خود می‌گیرد. بله،‌ در مشهد زمینه آشنایی دو خانواده با وساطت یکی از دوستان مشترک مقیم خارج از ایران که اتفاقا برای هر دو طرف هم بسیار قابل احترام و عزیز بود فراهم می شود و کار تا جایی پیش می رود که مقرر می شود این دو جوان که بیشتر در خارج از ایران زندگی کرده و مشغول بودند در لندن یکدیگر را ببینند. ضیافت شامی در یکی از رستوران های ایرانی معروف در لندن که مسیر زندگی گوچی و سروینا را تغییر داد و باعث شد آنها به یکدیگر وابستگی شدیدی پیدا کنند چون در تمام زمینه هایی که برای ساختن یک زندگی ایده آل مد نظر داشتند به تفاهم رسیده بودند.

 

خوشحالی زائد الوصف رضا قوچان نژاد به خاطر برگزاری مراسم عقد در روز ولادت حضرت فاطمه(س)

 

بیات در رشته معماری تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه های انگلیس و لندن پشت سر گذاشته بود و به عنوان یکی از دیزاینرهای معروف در یکی از شرکت‌های مطرح آمریکا مشغول به کار بود؛ به همین خاطر در همان جا هم زندگی می کرد. درست مثل رضا قوچان نژاد که از دوران نوجوانی راهی هلند شده و در همان جا رشد و پیشرفت کرده بود. با این شرایط تصور بر این بود که مراسم ازدواج آنها بسیار مجلل برگزار شود اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه هر دو طرف روی برگزاری ساده مراسم تاکید داشتند؛ به خصوص خانواده سروینا که ایده های جالبی هم مد نظرشان بود. از همین رو برنامه ریزی ها آغاز شد و قوچان نژاد که در عضویت باشگاه چارلتون بود و باید در رقابت های چمپیون شیب به میدان می رفت بهترین فرصت را تعطیلات رقابت‌های باشگاهی به خاطر بازی‌های ملی در ایام نوروز دید. دو طرف توافق کردند مراسم عقدکنان و ازدواج شان روز یازدهم فروردین ماه یعنی فردای تعطیلی اردوی تیم ملی برگزار شود؛ غافل از اینکه این روز مصادف می شود با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن. وقتی این خبر به رضا قوچان نژاد داده می شود خوشحالی زایدالوصفی وجود این بازیکن را فرا می گیرد تا جایی که او این اتفاق را به فال نیک گرفته و به شدت از آن استقبال می کند.

مراسم عقد در محضر علی سلطان طوس علی ابن موسی الرضا(ع)

سوای از مراسم عقدی که در صحن مطهر امام رضا(ع) و در حضور مردم عادی و به سادگی هر چه تمام تر میان این زوج برقرار شد رضا و سروینا سفره عقدی نیز در یکی از محضرهای عقد و ازدواج معروف شهر مشهد در حضور نزدیکان و اقوام خود برپا کردند که نزدیک به 30 تا 40 نفر از اعضای خانواده های هر دو طرف حضور داشتند تا شاهد رسمی شدن پیوند این زوج باشند. اما نکته جالب در برگزاری مراسم ازدواج برمی گشت به تصمیمی که هر دو طرف گرفته و توافق کردند ازدواج در فضایی کاملا بسته و تنها خانوادگی برگزار شود؛ بدون حضور دوستان و چهره های سرشناس ورزش و هنر. یکی از حاضران در مراسم مدعی بود ازدواج این دو چهره سرشناس به قدری ساده و ساکت برگزار شد که همه حاضران را در عین زیبایی های خاصی که داشت با این سوال مواجه کرد که چرا مراسم این قدر جمع و جور و با تعداد اندکی مهمان برگزار شده است.

عروسی شبیه مهمانی

حضور تنها 120 نفر مهمان در سالن پذیرایی  آغازگر راهی نو در زندگی دو جوان سرشناس و محبوب ایران زمین بود.  اما اینکه چرا تنها 120 نفر از اقوام و بستگان درجه یک عروس و داماد در عروسی حضور داشتند شاید به این خاطر بود که قوچان نژاد و بانو بیات دوست نداشتند که از همین ابتدای راه زندگی مشترک بر سر زبان ها بیفتند به همین خاطر ترجیح دادند تا عروسی شان در فضایی کاملا بسته و به قول معروف امنیتی برگزار شود. حتی نه دوستان فوتبالی قوچان نژاد و نه دوستان هنرمند سروینا در سینما هیج یک به این مراسم دعوت نشده بودند و تنها با ارسال دسته گل و پیغام های تبریک این وصلت فرخنده را به گوچی و همسرش تبریک گفتند.

 

اظهارات قوچان نژاد درباره آینده اش پس از مراسم ازدواج

 

 

نقشه های زیادی برای آینده دارم

 

تا سه سال قبل کمتر کسی در ایران نام رضا قوچان نژاد را شنیده بود اما وقتی سرمربی پرتغالی تیم ملی روی استفاده از بازیکنان ایرانی ساکن در اروپا تأکید کرد به یکباره این مهاجم مشهدی که سال ها در هلند زندگی و پیشرفت کرده بود به یکی از چهره های محبوب تیم ملی تبدیل شد؛ به خصوص از آن روزی که با گل او ایران موفق شد در کره جنوبی جواز صعود به جام جهانی 2014 برزیل را دریافت کند اما این بار در آغازین روزهای سال نو یک ماجرای دیگر رضا قوچان نژاد را بر سر زبان میلیون ها ایرانی انداخت؛ آن هم ازدواج بازیکن محبوب تیم ملی با خواهر یکی از هنرپیشه های معروف سینما و تلویزیون ایران بود. اتفاقی که بعد از اردوی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و درست در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که روز زن هم بود در صحن حرم مطهر امام رضا(ع)‌رخ داد.

 

ازدواج راه تکامل 

قوچان نژآد در مورد موضوع ازدواجش اشاره می کند که برای هر جوانی ازدواج چالش ها و نگرانی هایی را رقم می زند. من هم از این قاعده مستثنی نبودم و همواره فکرم را به خود مشغول کرده بود که به یکی دیگر از آروزهای پدر و مادرم جامه عمل بپوشانم. خوشحالم بهترین فردی را که می توانستم به عنوان یار جدید زندگی انتخاب کنم در زادگاهم پیدا کردم. همیشه شنیده بودم که یک مرد زمانی در زندگی کامل می شود که ازدواج کند و من هم امیدوارم با داشتن یک همسر مهربان این تکامل را ببینم.

بهترین روز زندگی رضا و سروینا

او در ادامه اشاره می می کند باید از همه کسانی که تبریک گفتند تشکر کنم. آنها با پیغام تبریک شان من را سورپرایز کردند. دعا می‌کنم در سال جدید همه آنها و تمام مردم ایران سالم،‌ سلامت و خوشبخت باشند چه اتفاقی بهتر از اینکه در روز زن ازدواج کنیم. این روز را خودمان انتخاب کردیم. باید بگویم روز ازدواجم؛ بهترین روز زندگی ام بود؛ مخصوصا اینکه در مشهد و در کنار بارگاه امام رضا(ع) با حضور همه خانواده و اقوام مان برگزار شد. روز خیلی خوبی بود؛ همان طور که گفتم بهترین روز زندگی ام را تجربه کردم؛ حتی لذتبخش تر از روزی که با گلزنی به کره جنوبی دل میلیون ها نفر ایرانی را شاد کردم.

پنهان کار نکردیم

نقشه های زیادی برای آینده ام دارم

الان دیگر دنیای من با روزهای قبل از ازدواج متفاوت شده است و این واقعیتی است که خودم را برای مواجهه با آن آماده کرده بودم. نقشه های زیادی برای آینده ام دارم و مثل همه می خواهم یک زندگی مناسب برای خانواده ام بسازم. سوای از فوتبال و اتفاقاتش به طور حتم هدف اصلی ام ادامه تحصیل تا مدارج عالی است؛ البته نه الزاما در رشته حقوق، شاید برای مثال در بیزینس و دنیای تجارت. ایده های زیادی برای آینده دارم. نمی دانم از کجا شروع کنم. خیلی خوب است اینها را در ذهن دارم چون باعث می شود جوان بمانم. کسانی که من را از نزدیک می شناسند می دانند فقط یک فوتبالیست نیستم؛ می خواهم چیزی بیش از آن باشم و همه این افکارم را با همسرم نیز در میان گذاشته ام و با او تفاهم کامل دارم.

نیمکت نشینی به خاطر ازدواج

شاید بد نباشد بدانید وقتی کارلوس کی روش در روزهای پایانی اردوی تیم ملی و در آستانه بازی با عمان به تصمیم شاگردش برای ازدواج پی برد از بازی دادن به این بازیکن که تاز از بند مصدومیت رهایی یافته بود خودداری کرد و ترجیح داد تا گوچی را در جدال حساس با عمان از لیست 18 نفره اش کنار بگذارد تا مشکلی در راه حضور این بازیکن در مهم ترین اتفاق زندگی اش پیش نیاید. یکی از حاضران در اردوی تیم ملی با تایید این موضوع گفت :‌ « وقتی قوچان نژاد روز قبل از بازی با عمان راجع به تصمیمش با کی روش صحبت کرد شادمانی خاصی چهره کارلوس را در بر گرفته گویی فرزند خودش خبر ازدواج می دهد. این مربی که خود زمینه بازگشت رضا به تیم ملی را فراهم کرد و همواره هم رابطه صمیمانه ای با قوچان نژاد داشت برای این بازیکن و همسرش آرزوی خوشبختی کرد و خطاب به او گفت بدون نگرانی راهی مشهد شود تا در این اتفاق فرخنده در کنار همسرش حضور داشته باشد. به همین خاطر هم بود که قوچان نژاد با وجود بهبودی کامل به میدان نرفت. »

 

خواهر ستاره بودن

ساره بیات خواهر بزرگ‌تر سروینا هم یکی دیگر از چهره‌هایی بود که به خاطر این اتفاق بیشتر از گذشته در تیر رس رسانه ها قرار گرفت و با دور نگه داشتن خود از حواشی این ازدواج پر سر و صدا سعی کرد وارد حریم خصوصی زوج جوان نشود؛ تا جایی که ساره بیات در تشریح سکوتش در جملاتی کوتاه مدعی شد: « حریم خصوصی هر فردی قابل احترام است و من هم سعی ام بر این است که به حریم این زوج جوان احترام بگذارم و حرفی نزنم. تنها برای خواهرم و همسر عزیزش آرزوی خوشبختی و موفقیت دارم »‌. ساره که چندی پیش هم با حضور در اردوی تیم ملی و صحبت هایش با کارلوس کی روش سوژه شده بود حالا باید بیشتر با اخبار فوتبالی هم درگیر باشد چون عضو جدید خانواده بیات یکی از چهره های شاخص حاضر در اردوی تیم ملی است.