به گزارش پارس به نقل از فارس، «مصطفی زمانی» بازیگر سریال نمایش خانگی «شهرزاد» درباره حضورش در سریال «شهرزاد» گفت: بازی در سریال «شهرزاد» برای هر بازیگری جذاب است، حال می‌توان این جذابیت‌ها را در عناصری مثل کارگردان، قصه و ... جستجو کرد. شهرزاد یک درام عاشقانه خیلی قوی داشت و فکر می‌کنم من دومین بازیگری بودم که به من پیشنهاد داده بودند ولی اولین بازیگری بودم که موافقتم را برای حضور در این سریال اعلام کردم.

وی ادامه داد: سریال «شهرزاد» از لحاظ قصه و محتوا و نوع روایت، داستان جدیدی را به تصویر می‌کشد و به عنوان بازیگری که در این سریال بازی کرده‌ باید بگویم با تمام سریال‌هایی که در این چند مدت اخیر دیده‌ایم،‌ کاملا تفاوت دارد. شهرزاد من را یاد روزهای خیلی خوب زندگی می‌اندازد که همکاران من در این اثر به شدت افراد با اخلاقی بودند.

وی درباره بازی مقابل شهاب حسینی و اینکه نقش کدام یک را مثبت یا منفی می‌داند، تصریح کرد: ما مقابل هم هستیم و همین جذاب است. نقش من منفی نیست و البته نقش شهاب حسینی را هم منفی نمی‌دانم.

بازیگر سریال «در چشم باد» با ابراز بی اطلاعی از اینکه گزینه اول برای انتخاب نقش سریال شهرزاد بوده است،‌گفت: حقیقتش این است که نمی‌دانم گزینه اول و یا چندم برای ایفای این نقش بودم،‌اما اینطور نبود که با همه دوستان بازیگرم بدانیم که برای یک سریال همه‌ ما حضور خواهیم داشت و کاملا اتفاقی بود که هر کدام برای بار چندم با یکدیگر همبازی شدیم. ضمن اینکه تا به حال با هیچ کدام از این عزیزان غیر از آقای پاک‌نیت بازی نداشتم.

مصطفی زمانی: نمی‌توان «شهرزاد» را ندید

این بازیگر درباره خصیصه‌های نقشش و اینکه نقش یک جوان عاشق‌ّیشه را در سریال «شهرزاد» بازی می‌کند، گفت:‌ من پیشتر تجربه ایفای نقش یک عاشق را در سریال «یوسف پیامبر(ع)» داشتم. یوسف هم در جای خودش عاشقی بود که قصه‌اش اینچنین شد.

زمانی اظهارداشت: البته باید بگویم که شخصیت فرهاد یک نمونه از جوان‌های همین مرز و بوم است و ویژگی محرز او حق‌طلبی است. در حقیقت حقانیت تنها با عشق به دست نمی‌آید. فرهاد جوان سرسختی است که به دنبال خواسته خود می‌رود و دست از طلب برنمی‌دارد.

وی درباره استقبال مردم از این سریال که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود،‌گفت: درباره استقبال مخاطب از این سریال فقط این را می‌گویم که دو قسمت ابتدایی را ببینند و اگر توانستند دیگر نگاه نکنند!

بازیگر فیلم «خط ویژه» ادامه داد: وقتی بازیگر می‌شوی در کل نگاهت به زندگی تغییر می‌کند و شاید اغلب زندگیت را مخاطبانت شامل شوند و اگر لحظه‌ای به این موضوع فکر کنی که این همه برای دوست دارانت ارزش داری،‌ دیگر تمام خواهی شد. من از داشتن یک زندگی عادی مثل تمامی مردم محروم هستم، اما چیزی دیگر بدست می‌آورم که برایم بسیار ارزشمند است.

وی درباره زندگی یک بازیگر در بین مردم گفت:‌ زندگی من بعد از پشت دوربین تبدیل به یک بازی شده است و این بازی را برای افرادی که دوستم دارند،‌انجام می‌دهم. هر کدام از مخاطبانم مرا در یک استایل دوست دارند و می‌پسندند و فقط این را می‌دانم از زمانیکه می‌گویند صدا دوربین و حرکت، زمان برای من خواهد شد و مابقی زمانم برای مردم هست.

زمانی درباره اینکه آیا از این شرایط گله مند است نیز گفت:‌ گله‌ای ندارم،‌ چراکه وقتی کارگردان کات می‌دهد دیگر نمی‌دانم چه کنم. اما زمانیکه جلوی دوربین هستم حداقل این را می‌دانم که در آن زمان می‌توانم زندگی کنم و از این بابت بسیار خوشحالم که به عنوان یک بازیگر فعالیت می‌کنم.

«شهرزاد» با عنوان قبلی «روزی روزگاری عاشقی» یک مجموعه ویدئویی است که در ۲۶ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی محمد امامی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده است.

داستان سریال «شهرزاد» در دههٔ ۳۰ خورشیدی می‌گذرد. داستانی که روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است نغمه ثمینی و حسن فتحی آن را نوشته‌اند.

سریال «شهرزاد» به کارگردانی «حسن فتحی» و بازی «ترانه علیدوستی»، «شهاب حسینی» و «مصطفی زمانی» یک سریال عاشقانه است که برای پخش خانگی تولید شده است. داستان سریال شهرزاد از زمان کودتای ۲۸ مرداد به بعد اتفاق می‌افتد و بیشتر مضمونی رمانتیک دارد و می‌توان آن را ملودرامی عشقی جنایی تعریف کرد. سریال شهرزاد با هنرنمایی سه نسل از هنرمندان خاطره‌انگیز ایران، پرهزینه‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی است که داستان عاشقانه‌ای را در تهران قدیم روایت می‌کند.

حسن فتحی که افزون بر کارگردانی سریال «شهرزاد»، نویسندگی آن را نیز انجام داده، پیش از این مجموعه‌های پهلوانان نمی‌میرند، میوه ممنوعه و مدار صفر درجه را ساخته است.