به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، خبر بد برای هواداران رمان‌های جرج آر.آر مارتین این است که رمان «بادهای زمستانی» تا پیش از پخش فصل ششم سریال محبوب شبکه‌ی اچ‌بی‌او به بازار کتاب عرضه نخواهد شد. مارتین در وبلاگ شخصی خود اعلام کرده است که هنوز مطمئن نیست که چه زمانی کار نوشتن این کتاب را به انتها خواهد رساند.

مارتین با اعلام اینکه از نوشتن این کلمات در وبلاگش احساس خوشایندی ندارد گفت : «تنها شما نیستید که از شنیدن این خبر مایوس شدید. ناشر کتاب، ویراستار، نمایندگان من، ناشران خارجی و مترجمان نیز در این امر با شما مشترکند اما باور کنید هیچ‌کس به اندازه خود من احساس یاس نمی‌کند. خیلی دوست داشتم که تا پیش از آغاز سال جدید میلادی خبر تکمیل شدن «بادهای زمستان» را به شما بدهم»

ناشر کتاب‌های مارتین انتظار داشت که این کتاب تا پایان سال میلادی تکمیل و تا ماه مارس سال 2016 روانه‌ی بازار کتاب شود. اکنون مشخص نیست که «بادهای زمستان» چه زمانی به بازار خواهد آمد، تنها می‌توان با اطمینان گفت که تا پیش از نمایش فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» این کتاب را بر قفسه‌ی کتابفروشی‌ها نخواهیم دید.

مارتین در وبلاگ خود نوشته که با وجود نوشتن چند صد صفحه و چندین فصل از کتاب، اگر همه‌چیز خوب پیش برود هنوز چند ماه فرصت نیاز دارد تا کتاب را تکمیل کند.