به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی رواقی، استاد و پژوهشگر زبان و ادب فارسی، با اشاره به جزئیات این خبر گفت: تمامی یادداشت‌ها و مدارکی که در بنیاد ادبی شهید محمد رواقی تهیه شده بود، به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده و قرار است از این به بعد کارهای بنیاد به همراه پژوهشگرانش در این مرکز دنبال شود.

وی همچنین از وقف کتاب‌هایش به این دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین همه کتاب‌هایم را وقف این دانشگاه کردم که گمان می‌کنم تعداد آنها بالغ بر 20 هزار جلد باشد.

علی رواقی با بنیانگذاری «بنیاد زبان و ادب فارسی شهید محمد رواقی» طی دهه‌­های گذشته، در مقام بنیاد فرهنگ و زبان­‌پژوهی، در تعالی پژوهش‌­های زبانی گام­‌هایی استوار برداشته­  و تدوین پیکره عظیم و گسترده‌­ای از داده­‌های زبانی ایران و واژه­‌گزینی و فراهم آوردن گنجینه‌ای از برگه­‌های تحقیقاتی و تهیه کردن بستری مستحکم برای شالوده زبان فارسی، به عنوان یکی از زبان­‌های مهم و تأثیرگذار جهان، از دستاوردهای مهم تلاش خستگی‌ناپذیر وی در این بنیاد است.

از او تاکنون آثار متعددی منتشر شده است که از این موارد می‌توان به پژوهش و ویرایش قرآن مترجم قدس قرآن قدس، تصحیح ترجمه مقامات حریری، تصحیح تفسیر قرآن پاک (با مقدمه مجتبی مینوی)، تصحیح جلد اول بصائر یمینی، تصحیح فرهنگ تکمله الاصناف، تحیح مقاصد اللغه و تفسیر 6 جلدی بصائر یمینی، ذیل فرهنگ‌های فارسی، سبک‌شناسی یا گونه‌شناسی ترجمه‌های قرآن، فرهنگ فارسی تاجیکی و.... اشاره کرد.