به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا سنگری، نویسنده و عاشورا پژوه در مراسم یازدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با بیان این مطلب که کربلا خالص‌ترین و پاک‌ترین انقلاب تاریخ است و اربعین تکمیل کننده فرهنگ عاشورا است، افزود: هنر انسان‌های بزرگ این است که بر ایمان و آرمان خودشان تا آخر می‌مانند.

عضو هیأت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا قرن‌ها پیش در دنیا روی داده است و هنوز بعد از گذشت این مدت برای کشته‌های لشکر حق در این حادثه مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌شود.

سنگری گفت: حادثه عاشورا در 1هزار و 376 سال پیش اتفاق افتاده است اما هنوز تازه است. کربلا برای تمام اجتماع الگو دارد چرا که در آن از همه سنین و اقشار حضور داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: دلیل دیگر این ماندگاری، ماندگار ماندن افراد بود زیرا که هیچ‌کس جنگ را نیمه رها نکرد و تا شهادت در کنار امام حسین علیه‌السلام در کربلا ماند.

در این آیین، شهرزاد غلامی کارشناس فرهنگی کانون فارس با اشاره به کیفیت بالای آثار نسبت به سال‌های قبل توضیح داد: در مجموع 484 اثر منتخب از مراکز فرهنگی هنری استان به دبیرخانه‌ سوگواره ارسال شد که توسط 531 نفر از اعضا و مربیان خلق شده بود.

پخش نماهنگ سوگواره‌های مراکز در استان، خوانش اثر ادبی توسط اعضا و مربیان، پخش پویانمایی و نمایش زنده توسط مربیان و... از دیگر برنامه‌های این سوگواره بود.

یازدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با حضور اعضا، مربیان و کارشناسان در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس برگزار شد.