به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی وابسته به جهاد دانشگاهی در ایام برگزاری نمایشگاه مطبوعات اقدام به انجام نظرسنجی درخصوص دیدگاه بازدیدکنندگان بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات درباره رسانه‌ها کرد.

نمونه آماری این نظرسنجی شامل 211 نفر بوده است. از مجموع پاسخگویان در این نظر سنجی 1/ 62% از پاسخگویان اعلام کرده‌اند هفته نامه و ماهنامه مطالعه می‌کنند و 4/ 37% اعلام کرده‌اند هفته نامه یا ماهنامه مطالعه نمی‌کنند.

در این نظرسنجی از پاسخگویانی که هفته نامه یا ماهنامه مطالعه می‌کنند پرسیده شد که کدام هفته نامه یا ماهنامه را مطالعه می‌کنند. در مقابل این سوال اسم 12 هفته نامه یا ماهنامه گذاشته شد که هر پاسخگو می‌توانست چند گزینه را انتخاب کند.

با توجه به یافته های این نظرسنجی، همشهری جوان با 5/ 31 درصد پرخواننده‌ترین مجله شناخته شد. مجلات چلچراغ (3/ 22%)، مهرنامه(5/ 18%)، اندیشه پویا(3/ 12%)، نسیم بیداری(5/ 11%)، عصر اندیشه(8/ 10%)، مثلث(8/ 10%)، پنجره(10%)، نه دی(2/ 9%)، صدا(7/ 7%)، خردنامه(1/ 3%) و سوره(3/ 2%) به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

در این نظرسنجی یک سوال باز با این مضمون پرسیده شد: «اخبار و تحلیل‌های کدام یک از هفته‌نامه‌ها یا ماهنامه‌ها را بیشتر مبتنی بر واقعیت می‌دانید؟». در مقابل این سؤال پاسخگو باید اسم یک هفته نامه یا ماهنامه را بیان کند.

بر این اساس همشهری جوان با 2/ 20 درصد رتبه اول را به خود اختصاص داده است. مهرنامه با 9/ 14% در رتبه دوم قرار گرفته است.