به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری ایسنا،کلثوم غفاری روز شنبه در دومین جلسه کمیته بانوان این اجلاسیه که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: مصاحبه و گفت‌وگو با خانواده‌های این شهدا و انتشار خاطرات، زندگی نامه و وصیت نامه آنان بخشی از برنامه‌های این کمیته است.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره بانوان شهید، تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در مدارس و دانشگاه‌ها، دیدار با مادران، دختران و همسران شهدا در راستای جمع آوری خاطرات و معرفی شهیدان، پیگیری در راستای تدوین زندگی نامه و خاطرات بانوان شهید و برگزاری نمایشگاه فرهنگی با عنوان نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس از دیگر وظایف این کمیته محسوب می‌شود.

مدیرکل بانوان و خانواده گلستان بیان کرد: هر ساله یادواره‌ها و برنامه‌های زیادی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در استان برگزار م‌ ‌شود اما برای آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه‌های علمی و نو با محوریت جوان هستیم.

غفاری افزود: محفل عصری با شعر، جشنواره وبلاگ‌نویسی استانی، برپایی نمایشگاه فرهنگی، ایستگاه صلواتی با نام پیام شهدای زن استان و شهرستان، مسابقات ورزشی بومی و محلی و جشنواره غذاهای سنتی، مصاحبه با خانواده‌های بانوان شهید و برگزاری شب شعر در استان و شهرستان‌ها از جمله برنامه های کمیته بانوان گلستان در سال جاری و سال 95 است.

وی ادامه داد: کمیته بانوان اجلاسه شهدای استان گلستان در مجموع اجرای 20 برنامه مخصوص بانوان را پیش‌بینی کرده است که از این تعداد 13 برنامه تا پایان امسال و مابقی در سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: اگرچه تاکنون هیچ اعتباری به این کمیته داده نشده است، اما با همکاری و هماهنگی مطلوبی که میان دستگاه های استان وجود دارد، تلاش می کنیم برنامه هایی با حداکثر کیفیت و بهره وری اجرایی شود.

اجلاسیه بزرگداشت 4000 شهید استان گلستان آذر ماه 95 برگزار می شود.