به گزارش پارس؛ علی لدنی علام کرد: گروه سازنده‌ی سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی اکنون در کاخ سعدآباد مشغول ضبط سکانس‌هایی مربوط به شاه و بختیار هستند و در حال حاضر بازیگرانی چون بهرنگ علوی، حسین نورعلی و میکائیل شهرستانی مقابل دوربین «معمای شاه» ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: قرار است گروه سازنده پس از کاخ سعدآباد، مجددا به شهرک سینمایی غزالی برگردند و پس از آن برای ضبط سکانس‌های مربوط به آیت‌الله بروجردی به شهر قم سفری خواهند داشت. همچنین بخش‌هایی از کار قرار است در کشور فرانسه تصویربرداری شود. فکر می‌کنم تصویربرداری کار تا تابستان سال آینده به پایان برسد.

تهیه‌کننده «معمای شاه» در پایان اعلام کرد: همان‌طور که اخیرا اطلاع‌رسانی شده، سریال «معمای شاه» قرار است از دو هفته آینده از روز جمعه - 15 آبان‌ماه - از شبکه یک به روی آنتن برود.

سریال «معمای شاه» کاری از شبکه اول جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی را به تصویر می‌کشد و قرار است در حدود 80 قسمت 60 دقیقه‌ای پخش شود.

تولید این مجموعه تاریخی از سال 1390 آغاز شد. «معمای شاه» داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس درسال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. سریال جدید محمدرضا ورزی بیش از 700 لوکیشن دارد که در آن ۱۶۰۰ بازیگر ایفای نقش کردند و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران در آن حضور دارند.