به گزارش پارس به نقل از تسنیممحمد گرانمایه اظهار داشت: پیش ثبت‌ نام پیاده‌روی اربعین آغاز شده است و متقاضیان حضور در مراسم با شکوه پیاده روی اربعین می‌توانند یا از طریق سامانه www.samah.haj.ir ثبت‌نام کنند و یا مستقیما به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در ثبت نام اولیه، مشخصات شناسنامه‌ای باید وارد شود افزود: روش کار به این گونه است که بعد از ثبت‌نام در سامانه، دفتر زیارتی انتخاب شده توسط فرد مراحل بعدی ثبت نام را باید انجام دهد و برای دریافت ویزا به سفارت عراق ارسال کند که بعد از آن به دفتر زیارتی برمی‌گردد و تحویل زائرین و سرگروه‌ها می‌دهد.

گرانمایه بیان کرد: تمام مخارج و امکانات از زمان اعزام تا مرز و از مرز تا عراق بر عهده سرگرو ها و زائرین است و مشکل خاصی در زمینه مسائل امنیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تصمیم سازمان حج و زیارت بر این شده است که در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا موکب‌هایی را راه‌اندازی کند تا برای زائرین ایرانی و غیر ایرانی پذیرایی‌های خاص خودشان را انجام دهد و آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد، زائرین تحت پوشش بیمه و هلال احمر رایگان قرارخواهند گرفت.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت گیلان گفت: افراد ثبت‌نام کننده باید حداقل 2 نفر و حداکثر 10 نفر باشند و ثبت نام انفرادی مورد قبول قرار نمی‌گیرد و پرواز هوایی در رشت امکان‌پذیر نیست و برای تهیه بلیط باید از ایستگاه‌های پروازی مختلف مانند تهران، مازندران و یا هر جای دیگر اقدام کنند.