به گزارش پارس به نقل از عقیقخطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، در مراسم سخنرانی و مداحی سرداب علقمی حرم حضرت عباس(علیه السلام) با اشاره به صفات کمال قمر بنی هاشم(علیه السلام) چهار صفت خدادادی ایشان را برشمرد و افزود: این صفات موجب برجستگی حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام) گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، حضرت عباس بن علی(علیه السلام) را از نسل امیرالمؤمنین و نوه ابوطالب خواند که هر کدام از این دو، از شجاعان و بزرگان قریش بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، با اشاره به جمال دل آرا و زیبایی بی نظیر حضرت اباالفضل(علیه السلام) گفت: دو نفر در خاندان پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه واله و سلم) ماه تابان شناخته می شوند و سومین فرد حضرت عباس(علیه السلام) است که او را قمر منیر و ماه تابان بنی هاشم می خواندند و در میان بنی هاشم که خود زیباترین های عالم هستند، عباس به ماه بنی هاشم معروف است.

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، یکی دیگر از صفات حضرت عباس(علیه السلام) را رشادت و بلندقامتی، خواند و ادامه داد: وقتی ایشان سوار بر مرکب تنومند می شدند و پاها را در رکاب می گذاشتند زانوها از بناگوش مرکب می گذشت، ولی آن قامت رشید با این قبر کوچک خبر از فاجعه ای عظیم دارد.

وی ادامه داد: شجاعت و دلیری چهارمین ویژگی است که در حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام) مشهود بوده به طوری که وقتی به عمر بن سعد لعین گفتند: چرا معطل می کنی و کار را تمام نمی کنی در جواب گفت، مگر عباس را در میان آنها نمی بینید.

آری عباس با یک لشکر برابری می کرد.

سلام خدا بر او، روزی که زاده شد و روزی که به شهادت رسید و روزی که سرافراز سر از خاک بر می دارد.

منبع:حج