به گزارش پارس به نقل از فارسظهر امروز نشست تعاملی اعضای شورای شهر چرام و جمعی از مسئولان محلی با خانواده معظم و معزز شهدا در محل دفتر شورا برگزار شد.

*عدم رعایت نرخ مسافرکشی در چرام

کرامت‌الله ارکیان در ابتدای این نشست با بیان اینکه خانواده شهدا به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی چشم و چراغ این ملت هستند، اظهار کرد: آنچه امروز در اختیار ما قرار دارد از برکت این عزیزان است، عزیزانی که با سن و سال کم از مال، سرمایه، خانه و کاشانه، پدر و مادر و فرزندان خود گذشتند.

رئیس شورای شهر چرام اضافه کرد: شهدای گرانقدر ما با تاسی از امام حسین (ع) برای دفاع از کیان ایران اسلامی به پا خاستند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهنمان به دست دشمنان بعثی بیفتد، بلکه با آبیاری خون خود، درخت اسلام را تنومند کردند.

وی با تأکید بر الگوبرداری و سرمشق گرفتن از شهدا و توصیه آنان،با باز کردن پرانتزی به برخی مشکلات در شهر اشاره داشت و ابراز کرد: با توجه به اعتراض و شکایت مردم در بحث جمع‌آوری احشام از امام جمعه محترم تقاضا داریم از طریق تریبون نماز جمعه این مطلب را مجددا متذکر شوند.

ارکیان به نارضایتی مردم در خصوص نرخ مسافرکشی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: وقتی قانونی مصوب می‌شود، مسئولان و مردم موظف به رعایت آن هستند، متاسفانه قانون نرخ گذاری تاکسی‌ها در چرام رعایت نشده و کرایه افزون از مردم اخذ می‌شود.

رئیس شورای شهر چرام با اشاره به دستور کار جلسه در خصوص ساماندهی گلزار شهدا چرام، به شفاف سازی در رابطه با بوستان شهدای گمنام پرداخت و گفت: عده‌ای از خانواده‌های معظم شهدا به صورت فردی با اعضای شورا در تماس هستند و در خصوص برگزاری مراسم‌ها در بوستان اعتراض دارند که لازم به توضیح در این خصوص است.

*در بحث هزینه‌هایی که در بوستان شهدا چرام صورت گرفته، هیچ سازمان و نهادی ریالی هزینه نکرده است

در ادامه حجت‌الله دبیقی با اشاره به اینکه تاکنون تلاش کرده‌ایم بر اساس قانون و رسالتی که داریم، گام برداریم و در این بین انتظاراتی نیز از خانواده شهدا داریم، گفت: ما به عنوان اعضای شورای شهر، برای تعیین مکان دفن شهدای گمنام هیچگونه نقش و دخالتی نداشتیم، بلکه مسئولان ذیربط خود این فضا را به عنوان فضای مناسب انتخاب کردند.

عضو شورای شهر چرام، ادامه داد: بدون هیچ قصد و غرضی یا مسائل جانبی عنوان می‌کنیم که در بحث هزینه‌هایی که در بوستان شهدا چرام صورت گرفته، به جز شهرداری، هیچ سازمان و نهادی ریالی هزینه نکرده است.

وی، افزود: مسئله‌هایی در این خصوص وجود داشته و گاهی خانواده شهدا معترض بوده‌اند که 40 شهید در گلزار شهدا آرمیده‌اند و نسبت به آنان بی‌اعتنایی می‌شود چرا که مراسمات مذهبی را در جوار شهدای گمنام برگزار می‌کنند.

دبیقی با متذکر شدن این مطلب که این نوع نگرش، نگاه درستی نیست، عنوان داشت: در شهرستان ما هر خانواده‌ای شهید خود را می‌شناسد، پدر، مادر، خواهر، برادر و فرزندان شهدا مشخص است اما شهیدان گمنام ما نیازمند توجه بیشتری در شهرستان هستند، بنابراین از این مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم.

*میانی‌گری برادر شهید آتشپنجه بین خبرنگاران و مسئولان

سرمست آتشپنجه برادر شهید آتشپنجه نیز در این نشست با نمایندگی از خانواده معزز شهدا با اشاره به روز خبرنگار و بیان اینکه هیچ کاری جز با نقد سازنده پیش نخواهد رفت، اظهار کرد: چیزی که یک خبرنگار را تاریخی و زبانزد می‌کند، صدق خبر است، جامعه ما همیشه نیاز به خبررسانی داشته و خبر رسانی در هر زمینه‌ای نیاز مردم ما است که از خبرنگاران انتظار داریم کمتر حواشی را در نظر بگیرند و اصل موضوع را انعکاس داده تا مفید واقع شود.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اقدامی جالب به میانجی‌گری اصحاب رسانه و امام جمعه چرام پرداخت و گفت: با خبر شدیم در زمینه خبر رسانی، کدورتی بین امام جمعه محترم چرام و یکی از خبرنگاران پیش آمده که در اینجا به احترام وی قد علم کرده و از طرف اصحاب رسانه از پدر معنوی این شهر عذرخواهی می‌کنم، انتظار دارم به حرمت خانواده‌های شهدا این ماجرا را طالب نباشید و با خبرنگاران آشتی کنند.

*از تبعیض بین امامزاده‌ها تا مظلومیت شهدا در چرام

در بخش بعدی، لطف‌الله حسن‌پور از خانواده شهید مفقودالاثر کشواد حسن‌پور در سخنانی به توضیحاتی در ایجاد تبعیض در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و با بیان اینکه فرق بین امامزاده سیدجمال‌الدین در گچساران با امامزاده محمدباقر برادر بزرگتر این امامزاده در شهرستان ما کاملا مشهود است، گفت: مظلومیت نه تنها در شهدای شهرستان ما بلکه در بقاع متبرکه ما نیز مشهود است.

وی افزود: برادرزاده ما در عملیات کربلای 5 پس از هشت بار زخمی شدن و مجروحیت، تکه‌ای از لباسش به دست ما نرسید، بنابراین انتقاد خانواده‌های شهدا از چنین فشارهای روحی بوده که وارد می‌شود.

این عضو خانواده شهید حسن‌پور با تاکید بر اینکه شهید شهید است و برای ما فرقی ندارد، خاطرنشان کرد: در بحث امامزاده‌های ما هم این مطلب مورد تاکید است ولی چرا 490 میلیون تومان برای بارگاه امامزاده جمال‌الدین هزینه شود در حالی که در کنار قبر امامزاده دیگری در چرام، موش‌ها رفت و آمد دارند و کسی به این موضوع توجهی ندارد.

* پدر شهید فضل‌الله غلامیان نیز در این نشست از وضعیت گلزار شهدا امامزاده امیرولی گلایه داشت و خواستار پیگیری در این خصوص شد.

*در ادامه این نشست نیز، انجمن خبرنگاران چرام که تاکنون مورد تجلیل قرار نگرفته‌اند، طی اقدامی جالب 500 هزارتومان از خزانه 2 میلیون تومانی خود را جهت ساماندهی مزار شهدا گمنام اهدا کردند که مورد رضایت مسئولان قرار گرفت.