به گزارش پارس، مهر به نقل از گاردین نوشت: امسال در این فهرست نام ۱۳ نویسنده منتشر شده که ۵ نفر از آنها آمریکایی هستند. هئیت داوران این جایزه قرار است به زودی بعد از بررسی مجدد آثار راه یافته به دور اول این جایزه فهرست کوتاه نامزدها را در سپتامبر پیش رو معرفی کند.

فهرست نهایی جایزه من بوکر ۶ نویسنده را شامل می‌شود که روز ۱۵ سپتامبر به علاقمندان و مخاطبان جهان ادبیات معرفی می‌شود.

در فهرست اولیه هئیت داوران جایزه من بوکر امسال آثاری از نویسندگان آمریکایی، ایرلندی، هندی، آفریقایی و انگلیسی که آثارشان به زبان انگلیسیی نوشته شده یاد شده است.

رمان‌های «آیا تا به حال خانواده داشتی؟» نوشته بیل کلاگ، «مروری بر ۷ قتل» به قلم مارلون جیمز، «تسویه حساب مورر» نوشته نویسنده آمریکایی لی‌آ لالامیی، «جزیره مقدس» به قلم تام مک کارتی، «ماهیگرها»نوشته جیگوزی اوی اوما، «روشنایی» نوشته اندرو اوهاگان، «درازکش روی سیاره مشتری» نوشته نویسنده هندی انواردا روی، «مسیر سبز» نوشته ان آن ررایت، «زنگ‌ها» به قلم نویسنده اهل نیوزلند آنا اسمایل، «زندگی کوتاه» نوشته هانیا یاناگی‌ها از آمریکا و «قر‌قره‌ای با نخ آبی» به قلم آن تایلر از جمله آثاری است که در فهرست اولیه گاردین از آنها یاد شده است.

این جایزه بعد از اعلام نامزدهای نهایی خود د ۱۵ سپتامبر برنده جایزه ۶۰ هزار پوندی خود را در روز سیزدهم اکتبر سال جاری معرفی می‌کند.