به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تالار وحدت در شب های گرم و تابستانی تهران میزبان ارکستر موسیقی ملی ایران است که در واقع همان قطعاتی را که در آیین افتتاح ارکستر اجرا کرده بود را بار دیگر به روی صحنه می برد.

محمد معتمدی و سالار عقیلی در این شب ها با ارکستر هم صدا و قطعاتی را به صورت تکخوانی و همخوانی برای مخاطبان اجرا می کنند.

گیسو، ساحل، شیدا، شکایت دل، بهار دلکش، بخشی از موسیقی فیلم ابن سینا و... از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

بخش دیگری از این اجرا به اجرای کیوان ساکت مربوط می‌شد که قرار بود به عنوان سولیست تار ارکستر یک کنسرتو را که اثر فرهاد فخرالدینی است اجرا کند. اجرای این قطعه بی‌کلام نیز با استقبال مخاطبان همراه شد.

ارکستر موسیقی ملی ایران

فخرالدینی یک قطعه متفاوت نیز برای این رپرتوار در نظر گرفته بود که خیلی با شب های ماه رمضان بی ارتباط نبود. او قطعه "کل صبحا" مربوط به موسیقی فیلم امام علی(ع) را نیز اجرا کرد که با حضور یک نوازنده قانون بر روی صحنه همراه بود.

اما از آنجا که حضور سالار عقیلی بر روی صحنه همیشه با اجرای یک قطعه وطنی همراه است، این کنسرت با اجرای قطعه "ای ایران" به پایان رسید که با همخوانی معتمدی و عقیلی همراه بود.

مخاطبان در حالت ایستاده شنونده این قطعه میهنی بودند و با ارکستر همخوانی میکردند. فخرالدینی نیز پشت به ارکستر کرد و مردم را برای خواندن قطعه که یک کر ٥٠٠ نفره را تشکیل می دادند، رهبری کرد.