به گزارش پارس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به حضور انتشارات آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: آثار آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بیش از هر موضوعی به مهدویت اختصاص دارد و این مسئله که مراجع و علما در این زمینه وارد شده و دست بر قلم بردند بسیار پر اهمیت است.

وی با اشاره به کتاب منتخب‌الاثر این مرجع تقلید گفت: این مجموعه از آثار ماندگار وی  است و باید اعتراف کرد که منتخب‌الاثر جلوتر از زمان خود به رشته تحریر در آمده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: فارغ از اینکه نویسنده کتاب منتخب‌الاثر فقیه شیعه است، این اثر قابل تحسین بوده و به عنوان یک اثر قابل اعتماد و منبعی برای تحقیقات و پژوهش محسوب می‌شود.

وی کتاب منتخب‌الاثر را اثری وزین، علمی و فنی دانست و گفت: مهدویت براثر باورهای شیعی مطرح شده و با استفاده از منابع غیرشیعی اثبات شده است. نویسنده تلاش کرده است برای تالیف این اثر از کتب و منابع معتبر استفاده کند.

علیدوست با تاکید بر اینکه منتخب‌الاثر به عنوان یک اثر ماندگار شیعه تا ابد ماندگار شده است، تصریح کرد: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در این اثر توانسته است به خوبی بحث مهدویت را مدیریت کند و به زیبایی وارد بحث شده و هنرمندانه از بحث خارج شود.

وی با اشاره به نظم موضوعی و محتوایی در منتخب‌الاثر بیان کرد: گذشت زمان این اثر را دچار فرسایش و کهنگی نکرده و این توفیقی است که خداوند به این مرجع شیعه داده است.

عضو جامعه مدرسین ابراز کرد: امیدواریم نسل امروز جامعه بتوانند آن‌گونه که شایسته است از این کتاب محتوایی نهایت استفاده را ببرند.