به گزارش پارس به نقل از ایرنا، محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از سال گذشته یعنی از دوره بیست و دوم از مصلی تهران به باغ موزه دفاع مقدس انتقال یافت.

در امتداد بزرگراه شهید حقانی تا بزرگراه شهید همت، باغ دره موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت200 هزار مترمربع واقع شده است. این باغ راه با نورپردازی زیبا، گل کاری متنوع و متفاوت، ورودی باغ موزه را به محوطه وسیعی با نام باغ دره وصل می کند.

باغ دره دفاع مقدس در فضای باز در نزدیکی تالارهای موزه احداث شده است. این باغ دره در حد فاصل 2ایستگاه مترو مصلی و میرداماد تهران به طور طولی احداث شده است. 

احداث پارکینگ های طبقاتی، این امکان را به شهروندان می دهد تا خودروهای خود را در پارکینگ متوقف کرده و با خودروهای سرویس داخل باغ موزه، از فضای 200 هزار متری باغ موزه دیدن کنند.

آدرس این مکان میدان ونک - بزرگراه شهید حقانی - انتهای خیابان سرو - روبروی پارک طالقانی است اما وقتی قصد دارید از خطوط مترو، اتوبوس و خودروهای شخصی برای تردد به این مکان استفاده کنید راه های دیگری نیز وجود دارد.

به منظور دسترسی بازدید کنندگان از بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم، سیستم حمل و نقل عمومی مثل مترو، اتوبوسرانی و .. به شهروندان تسهیلات ارائه می کنند.

یکی از راه های دسترسی به این مکان استفاده از مترو است که قطارهای آن در طول روز به طور مداوم در این مسیر در حال رفت و آمد است.

شهروندان به راحتی می توانند از طریق خط یک مترو به نمایشگاه دسترسی پیدا کنند ضمن اینکه ایستگاه های مترو تا ساعت 22 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

قرار است اتوبوس های شرکت واحد از چهار نقطه شهر تهران ( میادین اصلی) مردم را به باغ موزه برسانند و فاصله بین پارکینگ های اطراف نمایشگاه تا باغ موزه نیز خودروهای ون بازدیدکنندگان را جابجا کند.

فاصله حرکت قطارهای خط یک مترو در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت تا مردم سریع تر به نمایشگاه برسند.

 

**آشنایی با باغ موزه دفاع مقدس 

برگزاری نمایشگاه قرآن در این محل این حسن را نیز دارد که بازدیدکنندگان در کنار بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه قرآن از باغ موزه دفاع مقدس هم دیدن کنند که دارای بخش های متنوع و جالب است.

باغ موزه دفاع مقدس در اراضی عباس آباد و با زیربنای 205 هزار متر مربع با احتساب محوطه سازی ، یک مجموعه کم نظیر و دیدنی است. این باغ از7 تالار و یک قسمت انتهایی که یادمان دفاع مقدس است. 

باغ موزه دفاع مقدس، یک موزه رویدادی است و متفاوت از موزه هایی که صرفا بناها و اشیای تاریخی را به نمایش می گذارند. 

در میان تالارهای مختلف این باغ موزه فقط یک تالار با نام «تالار پروانه ها» جنبه موزه ای دارد که برای معرفی سرداران دوران دفاع مقدس درنظر گرفته شده است. اما بقیه تالارها جنبه رویدادی دارد و می توان تمام اتفاقات دوران دفاع مقدس را در آن به شکل زنده در همان حال و هوا دید.

تالار اول، تالار آستانه یا همان سرآغاز است، بخش دائمی موزه و نمایش دهنده مجموعه وقایعی که در فاصله سال 57 تا آغاز جنگ، منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

در این تالار تمامی وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی شد به نمایش در می آید و روزهای آغازین جنگ تحمیلی به تصویر کشیده می شود.

تالار دوم، تالار حیرت و واقعیت است، در اینجا حیرت مردم ایران از شوک جنگ تحمیلی به نمایش در می آید. در روزهایی که مردم از پیروزی انقلاب شادمان بودند و نظام اسلامی ایران در حال شکل گیری بود، حمله رژیم بعثی به ایران با حمایت همه جانبه آمریکا مردم را حیرت زده و شوکه کرد.

این حیرت در کنار حقانیت ملت ایران در دفاع از خود برابر هجوم دشمنان در تالار حیرت به نمایش در می آید. ملت ایران در طول دفاع همه جانبه از خاک خود در جنگ تحمیلی، حقانیت خود در دفاع از ارزش ها را به جهانیان ثابت کردند که این حقانیت در این تالار به تصویر کشیده می شود.

تالار دفاع، سومین تالار است؛ نمایش دهنده ساختار دفاعی کشور از ارتش و بسیج گرفته تا نیروهای مردمی که در دفاع از خاک و تمامیت ارضی کشور تلاش کردند. این دفاع در کنار استفاده از ادوات جنگی به نمایش در می آید.

تالار آرامش، چهارمین تالار باغ موزه دفاع مقدس است؛ در این تالار می بینیم که روزهای جنگ و دفاع از ناموس و خاک میهن درعین سختی ها و دشواری هایی که برای ملت داشت با آرامشی برای دفاع از ارزش های انقلاب همراه شده بود.

مجموعه تالار شهادت به 7مرحله تقسیم شده که شهادت را از نیت تا عروج به تصویر کشیده است. عظمت، ارزش، جایگاه و تقرب شهید و شهادت در این تالار نمود عینی دارد.

تالار ششم، تالار پیروزی است که پیروزی های دلاورانه جوانان ایرانی در روزهای جنگ را به تصویر می کشد؛ از پیروزی در عملیات های مختلف گرفته تا آزادسازی خرمشهر و پیروزی های عرفانی و معنوی.

تالار هفتم، تالار سرانجام است. هفتمین تالار این باغ موزه، فضایی متفاوت از آنچه تاکنون درباره جنگ گفته شده دارد. در این تالار که آخرین مرحله از 7 تالار عشق باغ موزه است بازدید کنندگان پس از گذر از 6مرحله پیشین، به بالاترین نقطه از باغ موزه می رسند که در آنجا با یادمان، تصاویر، تندیس ها و بازمانده های جنگ تحمیلی مواجه می شوند و به آنها ادای احترام می کنند.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از روز پنجشنبه گذشته فعالیت خود را در باغ موزه دفاع مقدس آغاز کرده تا 23 تیرماه جاری در این محل دایر است.