به گزارش پارس به نقل از فارس، انتشار اسناد محرمانه وزارت خارجه عربستان که توسط گروهی موسوم به ارتش سایبری یمن صورت گرفت، تبعات زیادی در رسانه‌ها برای ریاض داشته و موجب شده تا ابعاد اقدامات مخرب عربستان در جهان بیش از پیش روشن شود. 

در همین رابطه رسانه «وان ایندیا» در گفت‌وگو با «سید بابار اشرف» رئیس صدای صوفیان هند پیرامون این اسناد افشا شده گفت‌وگو کرده است. بابار در این مصاحبه گفته است که عربستان سعودی به دنبال جنگی میان وهابی‌ها با بقیه جهان است. به گفته بابار، هیچ تاثیری از سوی ایران بر مسلمانان صوفی هند وجود ندارد و صوفیان در هند در اقلیت هستند و اغلب مسلمانان از اهل سنت هستند. 

بابار ادامه داد: «حتی اگر این صوفیان خواستار حمایت از سوی ایرانیان باشند تنها حمایت اخلاقی را خواستار خواهند شد و ایران هم هیچ تلاشی برای تاثیرگذاری در هند ندارد.»

وی در ادامه بیان داشت: «سعودی‌ها تنها یک هدف در ذهن دارند، آن‌ها می‌خواهند همه مسلمانان اهل سنت، وهابی باشند. تنها هدف سعودی‌ها تحمیل فرهنگ وهابیت در هند است و برای نیل به همین هدف تاثیر ایران را در هند بهانه کرده‌اند؛ این جنگ شیعه و سنی نیست بلکه تنها می‌خواهند وهابیت را در هرجایی که ممکن است، تحمیل کنند.»

بابار تصریح کرد: «نیت اصلی سعودی‌ها ازتحمیل وهابیت در هند، درهم شکستن اتحاد میان مسلمانان هند و تبدیل این کشور به منطقه‌ای بحرانی است.»

وی درباره شیوه سعودی‌ها برای تحمیل وهابیت در هند گفت وهابیون از شیوه ابرقدرت‌ها استفاده می‌کنند و نواحی را هدف قرار می‌دهند که آمار فقر و بی‌سوادی در آن بسیار بالاست.»

به گفته وی، وهابی‌ها پول فراوانی که در اختیار دارند که با آن اشخاص را خریداری می‌کنند.

بابار افزود: «وهابیون تنها با دادن اعانه و خیریه به فقرا و نیازمندان و یا تنها با ساخت مساجد افکار خود را نشر نمی‌دهند بلکه سعی در انتشار ایده‌های خود در دانشگاه‌ها داشته و تقریبا در تمامی دانشگاه‌های هند با جمعیت مسلمان، وهابیون سعی داشتند برتری داشته باشند.»

وی در ادامه در پاسخ به سوالی از احتمال تاثیر ایران در هند گفت: «هیچ تاثیری از سوی ایران بر شیعیان هند وجود ندارد و جامعه شیعیان هند تنها 5 درصد جمعیت مسلمانان این کشور را تشکیل می‌دهند.»

در ادامه رئیس صدای صوفیان هند ضمن اشاره به تاثیر وهابیت در هند گفت: «تاثیر وهابی‌ها در برخی کشورها تحت عنوان القاعده و داعش روی می‌دهد در حالی که در برخی کشورهای دیگر سعودی‌ها مبلغین خود را گسیل می‌کنند و خدمات خیرخواهانه را وسیله اقدامات خود می‌کنند.»

وی تاکید کرد که سعودی‌ها می‌خواهند قدرت مشروع در همه جای جهان باشند و بر این باورند که تنها از راه گسترش وهابیت به این هدف دست خواهند یافت. بابار افزود سعودی‌ها در هند، پاکستان، اندونزی و برخی کشورهای دیگر فعال هستند.

وی در رابطه با حمله به مسجد شیعیان کویت در روز جمعه (دیروز) گفت این اقدام تنها از سوی کسانی است که می‌خواهند میان شیعه و سنی اختلاف بیاندازند.