به گزارش پارس به نقل از فارس،حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با بیان اینکه بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از چهارشنبه 3 تیرماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: امسال این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با فراز و نشیب‌هایی همراه بود به طوری که سال گذشته تصمیم داشتیم این نمایشگاه را امسال برگزار نکنیم اما به درخواست علما تصمیم بر آن شد که نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همچون سال های گذشته در ماه مبارک رمضان برگزار شود.

وی نداشتن دستاوردهای نوین در عرصه‌های قرآنی را از مهم ترین دلایل تصمیم برای عدم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: با تخصیص بودجه و حمایت‌هایی که شده امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد؛ البته بر اساس گزارش‌های کمیته‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 30 درصد برنامه‌ها نوین و غیرتکراری هستند.

حجت‌الاسلام حشمتی درباره برگزاری بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود این نمایشگاه از اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز به کار کند اما برای جلب مشارکت حداکثری و برگزاری نمایشگاهی فاخر امسال نمایشگاه قرآن از چهارشنبه 3 تیرماه مصادف با 7 ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه مبارک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در افتتاحیه این نمایشگاه وزیر ارشاد و جمعی از فعالان و مسئولان قرآنی در کنار مدیران شهرداری تهران حضور خواهند داشت، گفت: این نمایشگاه از 3 تیرماه از ساعت 19 تا 24 در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب میزبان علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم است.

«در شب‌های نورانی مصلی»
همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه «شب‌های نورانی مصلی» از چهارشنبه 27 خرداد مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان آغاز به کار می‌کند. این برنامه با هدف تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی و دینی از چهارشنبه 27 خرداد برابر با 29 شعبان‌المعظم در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار و تا 23 ماه مبارک رمضان برابر 19 تیر ادامه دارد.

این برنامه در 5 بخش کودک و نوجوان‏، کتاب،‏ محصولات فرهنگی،‏ عفاف و حجاب و محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت در مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

«شب‌های نورانی مصلی» از ساعت 18 الی 1 بامداد پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی(تلاوت مرتل، قرائت قاریان ایرانی و مصری، مسابقات شاد مذهبی)‏، مراسم فرهنگی و مذهبی در ساعات قبل و بعد از افطار و پخش مستقیم رادیو- تلویزیونی از محل برگزاری این ویژه برنامه از دیگر برنامه‌های جنبی «شب‌های نورانی مصلی» خواهد بود.