به گزاش پارس به نقل از مهر تشکیل مرکز صدا و سیمای شهرستان های استان تهران امروز به یک مطالبه جدی از سوی تمامی مردم و مسئولان این استان بدل شده که نیازمند توجه مسئولان رسانه ملی به این خواسته به حق است.

امروز پنج میلیون نفر از مردم شهرستان های استان تهران از داشتن رسانه مستقل محروم بوده و سهمی از این جعبه جادویی برای پوشش برنامه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره ندارند.

در گذشته شبکه پنج سیما به عنوان شبکه استان تهران راه اندازی شد که وظیفه پوشش  مناطق مختلف استان تهران را داشت اما در طول سالیان گذشته، این شبکه ماهیت ملی به خود گرفته و کم تر از گذشته به پوشش برنامه ها و مراسم مناطق مختلف شهرستان های استان تهران می پرداخزد.

در دوره جدید ریاست رسانه ملی و بر اساس برنامه ریزی مسئولان صدا و سیما، شبکه پنج به طور رسمی ماهیت ملی به خود گرفت و شهرستان های استان تهران بیش از گذشته عدم وجود رسانه مستقل را احساس می کنند.

بسیاری از برنامه های اجرا شده در شهرستان های استان تهران و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل این مناطق در رسانه ملی نادیده گرفته می شود و این موضوع نگرانی و ناراحتی مردم و مسئولان شهرستان های استان تهران را به همراه داشته است.

تاکنون ائمه جمعه استان تهران و مسئولان دیگر استانی در نامه های جداگانه به رییس رسانه ملی خواستار توجه ویژه به مردم استان تهران شدند.

تشکیل مرکز صدا و سیمای شهرستان های استان تهران مصوبه هیئت دولت را دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران در ۲۰ اردیبهشت امسال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تشکیل مرکز صدا و سیمای شهرستان های استان تهران مصوبه هیئت دولت را دارد اما با وجود گذشت چندین سال از این مصوبه، هنوز اقدامی برای اجرایی شدن آن صورت نپذیرفته است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: عدم پوشش برنامه های مختلف شهرستان های استان تهران از رسانه ملی به ویژه شبکه پنج سیما تاکنون انتقادات بسیاری را به همراه داشته است به طوری که در چندین نوبت ائمه جمعه استان تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این منطقه نامه های جداگانه ای را برای ریاست قبلی و فعلی رسانه ملی ارسال کرده اند اما هنوز این مکاتبات به نتیجه نرسیده است.

صدا و سیما مردم شهرستان های استان تهران را نمی بیند

رییس مجمع نمایندگان استان تهران نیز در ۲۰ اردیبهشت سال جاری در گفتگو با مهر اظهار داشت: صدا و سیما با عملکرد خود گویی مردم شهرستان های استان تهران را نمی بیند و مسئولان، ائمه جمعه و مجمع نمایندگان استان تهران، اعتراضات خود را بارها اعلام کردند و این مطالبه چهار میلیون مردم استان تهران را به رییس رسانه ملی و استاندار تهران رساندند.

سید حسین نقوی حسینی افزود: مردم استان تهران اعلام کردند که ما شبکه استانی مستقل می خواهیم اما این مطالبه جدی مردم تاکنون محقق نشده است و ما به شدت گله مند هستیم و از استاندار تهران انتظار داریم که این مطالبه مردم را دنبال کنند و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد حرکت ایشان در این راستا باشیم.

امام جمعه موقت ورامین طی در روز پایانی اردیبهشت امسال در همایش مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران در پاکدشت با تأکید بر این نکته که باید استاندار تهران پیگیر این موضوع باشد متذکر شد: باید مسئولان و متولیان امر بویژه استاندار تهران پیگیر راه اندازی صدا و سیما مستقل برای شهرستان های استان تهران باشند.

پیگیری ها نتیجه داد/ آیا رویای مردم استان تهران رنگ واقعیت به خود می گیرد

پس از اعتراضات و نامه های مکرر مسئولان استان تهران و شهرستان های مختلف و برگزاری نشست های مکرر با رییس رسانه ملی ظهر امروز سید حسین هاشمی در همایش یکروزه ائمه جمعه استان تهران با اشاره به یکی از مطالبات مردم استان تهران اظهار داشت: پیگیری های لازم برای راه اندازی شبکه مستقل تلویزیونی در استان تهران انجام شده و با اقدامات صورت گرفته، شبکه مستقل استان تهران راه اندازی می شود.