به گزارش پارس به‌ نقل از ایرنا، محمدعلی سرلک روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره نامه اخیر برخی از اساتید دانشگاه پیام نور به وزیر علوم و انتقاد از طرح کاهش رشته های ارشد و دکتری این دانشگاه گفت: من در جریان این نامه نیستم ولی به هرحال اگر اساتید چنین نامه یا اعتراضی داشتند، مبنای اعتراض آنان می تواند نقشه جامع علمی کشور باشد.

وی تاکید کرد که براساس نقشه جامع علمی کشور، 30 درصد از ظرفیت کارشناسی باید وارد دوره های کارشناسی ارشد و 3 درصد وارد دوره دکتری شوند.

سرپرست دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 800 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند و اگر مبنا را نقشه جامع علمی کشور قرار دهیم، تعداد دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ما باید 240 هزار نفر و دکتری 24 هزار نفر باشند.

به گفته سرلک تعداد دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیام نور در حال حاضر کمتر از 50 هزار و دوره دکتری یک هزار و 600 نفر است.

وی در عین حال تصریح کرد که ما تابع وزارت علوم و آمایش آغاز شده در آموزش عالی هستیم ولی می خواهیم ماموریت هر دانشگاه مشخص شود.

سرلک اظهار داشت: دغدغه اساتید دانشگاه پیام نور رشد و ارتقای اعضای علمی است که این امر در گرو وجود دوره های تحصیلات تکمیلی است.