به گزارش پارس ، علی محمد مؤدب رئیس مؤسسه «شهرستان ادب» در پی بازدید مقام معظم رهبری از غرفه این مؤسسه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب یادداشتی را منتشر کرد و در آن ضمن تمجید از سیره رهبری در دیدار با اهالی فرهنگ علیرغم مشغله های فراوان به انتقاد از مدیران و متولیان فرهنگ در سازمانهای مختلف پرداخت. متن کامل یادداشت علی محمد مؤدب در ادامه می آید.
 
امروز توفیق داشتم در نمایشگاه کتاب، لحظاتی با رهبری معظم انقلاب دیدار کنم و گفتگوی کوتاهی داشته باشم، در همین حد که با علی داودی شاعر و گرافیست هنرمند امروز دو نفری برخی کتابهای تازه انتشارات شهرستان ادب را معرفی کنیم و البته نظر لطف ایشان به مجموعه کوچک ما که چند سال است با همت گروهی از شاعران و نویسندگان کارهای بزرگی کرده است، خاطره انگیز بود، این جمله کوتاه که بحمدالله مجموعه کارهای شما خوب است، شور و شوقی در بچه های «شهرستان ادب» ایجاد کرد که وصف ناشدنی است و تا ساعتها همکاران و خبرنگاران که ماجرای همین دیدار کوتاه را شنیده بودند می آمدند و به ما تبریک می گفتند. در بین این دوستان یکی دو خبرنگار هم آمدند و شرح ماوقع خواستند و یکی هم فیلمی گرفت و رفت.
 
اما یکی از آنها سوالی پرسید که دقیق یادم نیست چیزی شبیه به این که چه حرفی دارید و به قول قدیمی ها چه پیامی دارید که معمولا هم جوابش این بود که من کوچکتر از آنم که پیامی داشته باشم. من اما  در جوابش چیزی گفتم که در همه شلوغی ها و خستگی های امروز تا الان دارم به همین سوال و جواب فکر می کنم. و به این فکر که در همه این سالهای کار و درگیری در حوزه ادبیات و فرهنگ عذابم داده است این که چرا وقتی رهبری حکیم ما به عنوان امام جامعه اسلامی و مرجع تقلید با این همه مشغله این همه برای مولفان و تالیف و تولید وقت می گذارند مدیرانی که اصولا برای این کار ها گماشته شده اند برای این حوزه وقت نمی گذارند.
 
من در این سالها گاهی چند بار همراه با شاعران و اهالی فرهنگ توفیق زیارت حضرت آقا را داشته ام و از محضر ایشان بهره برده ام. اما برخی از صاحب منصبان آمده اند و رفته اند و ندیده ام و یا اگر دیده ام به این نحو نبوده است که موضوع من باشم و کاری که می کنم. اما در دیدارهای رهبری با شاعران موضوع شاعران هستند و شعرهای تازه ای که گفته اند و حضرت امام خامنه ای دو ساعت پای شعر شاعران می نشینند یا در دیدارهای اهالی فرهنگ و سینما هم همین طور است در نمایشگاه هم آقا برای دیدن آثار و آدمها می آیند و امروز هم در حالی که شاید مسیرشان نبود تا ما را دیدند با مهربانی به سراغ ما آمدند و حالمان را پرسیدند. و حتی مثلا میلاد عرفان پور را با اسم کوچکشان نام بردند، اما مدیران و متولیان فرهنگ در سازمانهای مختلف برای خود مولفان و تالیفاتشان وقت نمی گذارند؛ بلکه مثلا قرار است یک جشنواره‌ای برگزار شود و ذیل آن جلساتی برگزار می‌شود یعنی اگر آن جشنواره نباشد کسی سراغ جماعت مولف نمی‌آید. عجیب است که این سیره رهبری عزیز ما که این قدر هم علی‌رغم این همه مشغله ایشان بر آن تاکید دارند به‌طور جدی و اجرایی، تبدیل به اخلاق و برنامه کاری متولیان فرهنگ و هنر کشور قرار نمی‌گیرد و این عزیزان این نکته را یاد نمی‌دانند یا ندیده می‌گیرند که در این بازار مهم‌ترین عنصر خود آدم‌ها هستند.