حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو پارس اظهار کرد: نمایشگاه یاد یار مهربان از این جهت که سنت پسندیده اهدای کتاب را نهادینه می سازد، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز در جامعه وجود دارد، تهیه کتاب برای قشر جوان جامعه بسیار دشوار شده اما سنت اهدای کتاب که در این نمایشگاه پایه گذاری شده است، توانسته تا حدی این مشکلات را مرتفع سازد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تمجید از توجه نمایشگاه به قشر کودک و نوجوانان خاطرنشان کرد: متاسفانه قشر کودک و نوجوان جامعه مدت هاست که مورد غفلت دست اندرکاران فرهنگی جامعه قرار گرفته اند، اما خوشبختانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بعد از مدت ها نمایشگاهی را ویژه آن ها ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر در پایان ایجاد فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان را بخشی از مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه کتاب دانست و تصریح کرد: ایجاد جامعه فرهیخته و علاقه مند به مطالعه یک شبه حاصل نمی شود و نیاز به فرهنگ سازی دارد که ایجاد فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان بخشی از این مطالبه است.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه کتاب "یاد یار مهربان" دوم تا هشتم بهمن ماه در بوستان ولایت برگزار می شود. اهدای رایگان کتاب به مدارس، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی از مهم ترین برنامه های این نمایشگاه است.