به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، «هفت راه» نوشت: ظاهرا با آمدن سرافراز به صداوسیما می توانیم امیدوار باشیم که حداقل دیگر شاهد برخی از مراسم های بیهوده ای که به جز مخارج بیهوده آورده ای برای صداوسیما نداشتند نخواهیم بود. از جمله مراسم ها و جشنواره های «خودتقدیری» مدیران صداوسیما از ساخته های سطح پایین خودشان که در هیچ جای دنیا سابقه نداشت و در دروه ی مدیریت علی دارابی بر تلویزیون ایران پایه گذاری شد. فارس در همین زمینه خبر داده است که:

طبق روال برنامه‌ریزی که از سال گذشته آغاز و تا اوایل سال جاری نیز ادامه یافته بود، قرار بود چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی «جام جم» امسال در دی ماه برگزار شود و مراسم اختتامیه آن نیز روز ۲۶ دی ماه با تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف تلویزیونی برگزار شود. اما گویا با تغییر رئیس سازمان صداوسیما و در کنار آن معاون سیما که متولی و برگزار کننده اصلی این رویداد بود، برگزاری جشنواره‌ جام جم نیز به محاق رفت و امسال درحالی که کمتر از ۱۰ روز به برگزاری مراسم اختتامیه باقی مانده، خبری از برگزاری جشنواره نیست.

این در حالی است که از سال گذشته مهدی فرجی به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شده بود و قرار بود جشنواره جام جم در سال ۹۳ در ۷ بخش برگزار شود. طبق حکم علی دارابی، مجید زین العابدین مدیریت شبکه سه به عنوان دبیر بخش مجموعه نمایشی، محمدرضا معصوم زادگان ، رئیس مرکز سیما فیلم به عنوان دبیر بخش فیلم تلویزیونی، غلامعلی رمضانی، مدیرکل تأمین برنامه و رسانه بین الملل سیما به عنوان دبیر بخش بین الملل، رضا پورحسین مدیر شبکه مستند به عنوان دبیر بخش برنامه های گفتگو محور، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش را به عنوان دبیر بخش برنامه های ترکیبی، علی طلوعی مدیر شبکه جام جم به عنوان دبیر بخش مردمی و حسن اسلامی مهر مشاور عالی معاون سیما و مدیر کل آموزش و پژوهش را به عنوان دبیر بخش ویژه این جشنواره منصوب کرده بود.

این انتصاب‌ها در حالی صورت گرفته بود که در حال حاضر افراد انتخاب شده جز علی طلوعی هیچکدام در سمت‌های قبلی خود نیستند و البته مشخص نیست از زمان اعلام فراخوان جشنواره تا پایان مهلت دریافت آثار که اول آبان ماه بود، چند اثر در جشنواره شرکت کرده‌اند و یا مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفته‌اند یا خیر. برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم درحالی امسال منتفی شده که برگزارکنندگان آن در گذشته پیش‌بینی تا ۵۰ سال بعد را هم کرده بودند و در مراسم اختتامیه این جشنواره که سال گذشته برگزار شد آیتم طنزی گنجانده شده بود که برگزاری جشنواره در ۵۰ سال آینده را پیش بینی کرده بود. سال گذشته هنگام دعوت از ضرغامی برای سخنرانی، در اقدامی حساب‌شده، دکورها دچار مشکل شد تا پرده‌های سن بسته شود و سالن برای دقایقی در تاریکی مطلق فروبرود. در ادامه پرده‌های سن درحالی باز شد که تغییراتی در دکور ایجاد شده بود و «رامین ناصرنصیر» جای احسان علیخانی را گرفته بود. در این دقایق زمان به ۵۰ سال بعد رفته بود و مجری در حال گرفتن ارتباط مستقیم با مدیر سازمان صداوسیما برای اختتامیه پنجاه و سومین جشنواره جام‌جم بود. جواد رضویان نیز مدیر جدید سازمان بود که در سخنان طنز خود از ضرغامی به عنوان مرحوم مغفور یاد کرد. او همچنین گفت که پایتخت ۵۳ اثر مرحوم سیروس مقدم است. رضویان درباره ممنوع‌التصویری رضا عطاران هم گفت که نمی‌دانیم برای چه این اتفاق افتاده است. حالا باید دید این جشنواره تلویزیونی و جشن بزرگ تلویزیونی‌ها که کم کم در حال تبدیل شدن به یک معیار و شاخص برای تولیدکنندگان شده بود و سال گذشته در اوج بی‌پولی تلویزیون برگزار شد، امسال و یا در سال‌های آینده هم برگزار می‌شود یا خیر.