به گزارش پارس به نقل از ایسنا، احد میکائیل‌زاده، مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر گفت: اسامی آثار بخش مسابقه فیلم‌های اول را روز 7 دی ماه اعلام می‌کنیم و با فاصله‌ای چند روزه، آثار بخش سودای سیمرغ هم اعلام خواهند شد.


وی افزود: بررسی آثار بخش فیلم‌های اول به پایان رسیده است. در حال حاضر هیأت انتخاب هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره آثار این بخش نرسیده است، اما تا روز هفتم دی‌ماه اسامی نهایی آثار این بخش مشخص خواهد شد.

میکاییل‌زاده همچنین درباره حضور فیلم‌هایی مانند «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی و «مرگ ماهی» به کارگردانی روح‌الله حجازی که در حال حاضر مشغول فیلمبرداری هستند، در این دوره از جشنواره فیلم فجر نیز توضیح داد: پیرو اطلاعیه‌ای که آخرین مهلت ارسال آثار را 28 آذرماه اعلام کرده بود، اطلاعیه دیگری صادر و به دوستان اعلام شد که نسخه کامل فیلم‌هایشان را بفرستند، اما چند فیلم در حال فیلمبرداری هستند و تلاش می‌کنند خود را به جشنواره برسانند که باید ببینیم چه میزان از این فیلم‌ها آماده خواهد شد.

او ادامه داد: البته بعضی فیلم‌ها مانند «روباه» و «مرگ ماهی» بخش زیادی از آماده‌سازی‌شان انجام شده و احتمال دارد این فیلم‌ها به جشنواره برسند.

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر با تأکید بر اینکه این معاونت، تنها مرجع رسمی برای اعلام آثار راه یافته به جشنواره است، خاطر نشان کرد: حدس و گمان‌هایی که گاه منتشر می‌شود، جدی نیست.