به گزارش پارس، سرهنگ حسن سماواتی با اعلام این خبر اظهار داشت: خروج بیش از نیم میلیون زائر از پایانه مرزی مهران در روزهای اخیر و عدم وجود تسهیلات رفاهی مشکلاتی را کشور عراق به وجود آورده است.
 
وی تصریح کرد: برخی از زائران که چندین کیلومتر در کشور عراق پیاده روی کرده بودند به علت عدم وجود امکانات برگشتند.
 
این مسئول انتظامی اضافه کرد:توصیه این زائران به مردم این بود که امکانات کشور عراق برای زائران کافی نیست و مشکلات زیادی از بابت محل اسکان و غذا برای مردم بوجود می آید.
 
در پایان سرهنگ سماواتی گفت: توصیه پلیس در این باره اینست که زمانی دیگر را برای سفر به کشور عراق در نظر بگیرند و از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند.
 
استقرار ۳۵ تیم پلیس راه در جاده های ایلام
 
فرمانده پلیس راه با اشاره به اجرای محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران گفت: تعداد گشت های مستقر در جاده های استان به ۵۰ گشت افزایش می یابد.
 
سرهنگ نورالله خادم اظهار داشت: حجم زیاد خودروها در مسیر ایلام به مهران ترافیک نیمه سنگینی را بوجود آورده و تردد را با مشکلاتی مواجه ساخته است.
 
وی ادامه داد: با استقرار ۳۵ گشت خودرویی محدودیت های ترافیکی مقطعی اجرا و گره های ترافیکی باز می شود.
 
فرمانده پلیس راه ایلام تامین امنیت ترافیکی محل هایی که دوستداران اهل بیت در مسیر زائران نذری توزیع می کنند را از دیگر اقدامات گشت های پلیس راه استان عنوان کرد و از رانندگان خواست با سعه صدر و رعایت فاصله از خودروی جلویی رانندگی کنند.
 
وی با اشاره به اینکه تا این لحظه تصادف مرگباری در مسیر تردد زائران حسینی رخ نداده است گفت: تعداد ۵تیم کمکی از پلیس راه ناجا تا دو روز آینده به تیم های گشت پلیس راه استان ملحق خواهند شد.
 
وی تصریح کرد:با این پنج تیم خودرویی تعداد گشت های کمکی از ناجا به ۱۰تیم می رسد.