به گزارش پارس به نقل از کیهان محمدحسین نیرومند، مدرس دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه صدا و سیما و دارنده جایزه ویژه یومیوری شیمبون ژاپن اظهار داشت: بسیاری از فیلم‌هایی که طی ماه‌های اخیر به عنوان فیلم اجتماعی در جشنواره‌های غربی شرکت کرده‌اند، در اصل کارکردی سیاسی در جهت منافع همان جشنواره‌ها داشته‌اند. این فیلم‌ها نه به خاطر ویژگی‌های هنری و ارزش‌های سینمایی، بلکه به خاطر موضوعات خاص خود در این جشنواره‌ها پذیرفته شده و جایزه می‌گیرند. به عبارت بهتر، جشنواره‌های خارجی از طریق فیلم‌های مذکور،  حرف‌های خودشان علیه ملت ایران را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازندگان این گونه فیلم‌ها اگر در ادعای اجتماعی بودن فیلم‌های خود صادق هستند، علیه فضاسازی‌های منفی که به بهانه فیلم‌های آنها در جشنواره‌های غربی و عربی (جشنواره ابوظبی) صورت گرفته است، بیانیه صادر کنند. اما سازنده‌های این فیلم‌ها هیچ‌گاه این کار را نمی‌کنند، چون دست‌هایشان با همان‌هایی که این فضاسازی‌ها را انجام می‌دهند در یک کاسه است!
نیرومند همچنین گفت: در مواجهه با فیلم‌هایی که اخیرا جنجالی شده‌اند این سوال مطرح است که آیا یک نفر به صرف هنرمند بودن، می‌تواند دروغ بگوید؟ چون این فیلم‌ها به نام فیلم اجتماعی و نمایش واقعیت‌های جامعه، به جمهوری اسلامی ایران نسبت دروغ می‌دهند.