به گزار ش پارس کیهان نوشت: درحالی که کمیسیون اصل 90 مجلس با ارسال نامه‌ای خواستار ممانعت موقتی از نمایش فیلم‌هایی که مضمونی در حمایت از فتنه سال 88 و مضمون سیاه‌نمایی دارند شده بود، علی جنتی وزیر ارشاد با این تصمیم کمیسیون مجلس مخالفت کرد.
جنتی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در این باره ما بر اساس تشخیص خودمان عمل می‌کنیم، ما ضوابطی در این باره داریم. قرار نیست هرکسی برای ما تعیین تکلیف کند که فیلمی را نمایش دهیم یا نمایش ندهیم.
لازم به یادآوری است آقای جنتی چندی قبل در مصاحبه‌ای تلویزیونی به نمایش یکی از فیلم‌های مذکور که در جشنواره‌های خارجی شرکت کرده بود واکنش منفی نشان داده بود.
همچنین حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم در اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در بیانی کنایه‌آلود اظهار داشت: از مسئولان، دولتمردان و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم ‌که با سینما آشتی کنند و سینما را جدی بگیرند.
گفتنی است، آنچه موجب این‌گونه اظهارات وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در مواجهه با مجلس شده، منع موقتی نمایش تنها دو فیلم است! فیلم هایی که تاکنون در چند جشنواره خارجی نیز شرکت کرده و به خاطر نمایش تصویری دروغین و توهین‌آمیز از ملت ایران، جوایزی را هم دریافت کرده‌اند. 
نکته مهم این است که طی روزهای اخیر نمایش دو فیلم با رویکرد محتوایی منفی به یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت ارشاد و رئیس سازمان سینمایی تبدیل شده است. گویی، عرصه های فرهنگی و سینمایی ما هیچ مشکل دیگری به جز نمایش این دو فیلم ندارد!