به گزارش پارس به نقل زا تسنیم، آیت‌الله مصباح‌یزدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه که در سالن همایش‌های این مدرسه برگزار شد، با اشاره به نوساناتی که در زندگی بعضی افراد ایجاد می‌شود، اظهار کرد: دلیل نوسانات و تغییر‌ها که در زندگی بعضی افراد ایجاد می‌شود به دلیل تفاوت‌های شخصیتی است که در آن‌ها وجود دارد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به تغییر رفتارهای انسان افزود: تغییر رفتارهایی که در بعضی افراد ایجاد می‌شود به دو عامل بستگی دارد یکی عامل‌شناختی و دیگری عامل گرایشی است که انسان به آن موضوع علاقه‌مند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: طلبه‌هایی که ‌تحصیل در حوزه دین را انتخاب می‌کنند دو دلیل دارد یکی عامل‌شناختی و باور بوده ‌که آن را انتخاب کردند و دیگری علاقه به تحصیل در حوزه دین است که به سوی حوزه علمیه گرایش پیدا کرده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به تغییر تمایلات که در انسان ایجاد می‌شود عنوان کرد: گاهی امکان دارد که عامل‌شناختی در انسان سرجایش باشد اما تمایلات انسان تغییر می‌کند و علاقه‌های جدیدی در انسان ایجاد می‌شود و این تغییر رفتار‌ها به دلیل تغییر عوامل‌شناختی است که در شخص ایجاد می‌شود.

مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: همه ما به این موضوع اعتقاد داریم که دین اسلام سعادت دنیا و آخرت ما را تضمین می‌کند و نباید به فکر تغییر دین خود باشیم بلکه باید آن را تقویت کرده و جای شک و تردیدی در آن نگذاریم و سعی کنیم شبهه‌های موجود در دینمان را رفع کنیم.

وی گفت: دین دارای اهمیت بالایی است چون سعادت دنیا و آخرت ما در دین اسلام است نه هر دینی که وجود دارد و شما باید سعی کنید تا دین‌شناس خوبی باشید تا هم پایه‌های دینیتان تقویت شود و هم به تقویت دین دیگران کمک کنید.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به راهکارهای ثبات و تقویت دین بیان کرد: اگر می‌خواهیم تا در دینمان ثبات و تقویت داشته باشیم و دینی بدون شک و تردیدی داشته باشیم و فکر تعویض دینمان نباشیم باید انگیزهای درونی خود را تقویت کنیم و برای رسیدن به هدفی خوب و سالم دچار وابستگی‌های کاذب نشویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر دیدید کسانی در باره آیات ما ایجاد تشکیک می‌کنند به حرفشان گوش ندهید و کنار آن‌ها ننشینید و اگر پیش آن‌ها نشستید شما هم مثل آن‌ها خواهید شد.

مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: سعی کنید اعتقادات دینی خود را تقویت کنید و در عمل معتقد به خدا باشید خداوند در قرآن کریم می‌فرماید از مردم نترسید و باید از من ترس داشته باشید، اینجانب از امام خمینی (ره) شنیدم که گفت به خدا در عمرم از کسی جز خدا نترسیدم.

وی خاطر نشان کرد: سعی کنید تا به تقویت انگیزه و اراده‌مان بپردازیم تا در کارهایمان به موفقیت برسیم و به خواسته نهایی خود که سعادت در دنیا و آخرت است دست پیدا کنیم.