دانشگاه‌‌‌های آزاد شرکت‌های اقتصادی تأسیس کنند

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی گفت: واحدها و مراکز دانشگاه آزاد که توانایی درآمدزایی دارند نسبت به تاسیس شرکت‌های اقتصادی در واحدهای دانشگاهی اقدام کنند.
خبرگزاری فارس: دانشگاه‌‌‌های آزاد شرکت‌های اقتصادی تأسیس کنند

به گزارش پارس به نقل از فارس، احمد شاهورانی، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری در جهان دانست و اظهار کرد: جامعه ما پس از پیروزی انقلاب حرکت‌های خوبی کرده که یکی از این حرکت‌ها تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه گسترش رشته‌ها در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های شمالی به صورت معقول در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این امر با برنامه‌ریزی و آمایش وزارت علوم و آمایشی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده است صورت می‌گیرد.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی درباره تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در استان‌ها یادآور شد: واحدها و مراکزی که توانایی درآمدزایی دارند با ارائه برنامه‌ای مدون به هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در راستای تأسیس شرکت‌های اقتصادی در واحدهای دانشگاهی اقدام کنند.

وی جلوگیری از ریخت و پاش و هزینه‌های غیرضروری و صرفه‌جویی را مورد تاکید واحدهای دانشگاه‌های آزاد قرار داد و متذکر شد: در واحدهای دانشگاهی به ساختار این مراکز علمی توجه بیشتری شود.

معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نشست مذکور با تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدها مهم است.

فریدون رهنمای رودپشتی، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری و تنوع منابع مالی موجود برای افزایش درآمدزایی غیر از شهریه‌های دانشجویی باید اقدام شود.