به گزارش پارس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت وگو با فارس در خصوص جلسه اخیر این شورا و مصوبات آن با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در جلسه امروز شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی « متروپل» ساخته مسعود کیمیایی پس از اتمام اکران « معراجی ها» به سرگروهی سینماقدس به روی پرده سینماهای کشور خواهد رفت.

وی با اشاره به بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خاطرنشان کرد: در جلسه امروز طرح پخش مستقیم مسابقات فوتبال جام جهانی از کلیه سینماهای کشور به تصویب رسید که هر سینمادار می بایست از توزیع کننده یا فیلمی که در حال نمایش است رضایت کتبی بگیرد.

فرجی عنوان کرد: فیلم سینمایی معراجی ها نیز به دلیل عدم هماهنگی با شورای نمایش قبل از اجرای بلیت نیم بها فعلاً ملغی می شود.

وی در ادامه از به تصویب رسیدن طرح سینماکارت خبر داد و افزود: در جلسه امروز طرح سینماکارت به نتیجه رسید و قرار شد سالن های سینما به دستگاه های کارت خوان تجهیز شود و در آینده در سینماها نصب شوند تا با استعلام از دستگاه های ذی ربط این طرح اجرایی شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در ادامه با اشاره به اجرای طرح تابستانی سینما خاطرنشان کرد: در جلسه امروز شورا مصوب کرد که طرح تابستانی سینما از شروع تعطیلات مدارس در سانس اول و دوم در سینماهای سراسر کشور بلیت نیم بها توزیع کنند که این هدیه به مخاطبان سینمای ایران است.

بنابراین گزارش، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در جلسه صبح امروز شورای سینمای نمایش حضور به هم رساند و از نزدیک در جریان روند فعالیت این شورا قرار گرفت و از برنامه ریزی های صورت گرفته برای اکران های نوروزی تشکر کرد.