اقبال شاکری با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس اعلام این سه شرکت سازنده که یکی از آنها شریک خارجی داشته و دو شرکت دیگر که ایرانی هستند،تعدادی از واگن ساخته شده اما هنوز برخی قطعات آن نرسیده است که به این دلیل تاخیری را برای تحویل واگن ها به همراه داشته است

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص علت تاخیر در تامین قطعات واگن های در حال ساخت بیان کرد: شرکت ها در ال سی ها دچار مشکل شده اند که توقفی ایجاد شده است اما امیدواریم با باز شدن ال سی ها این هزار واگن را وارد چرخه کنیم و سر فاصله های ناوگان مترو به زمان کمتر ی برسد.

شاکری اعلام کرد: بدنه و ساخت داخل واگن ها به اتمام رسیده است و تنها تامین برخی قطعات مانده که باید وارد کشور شوند که ما کمک دولت را در این زمینه می خواهیم .

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با بهره برداری از هزار واگن اشتغال خوبی فراهم می کند، خاطر نشان کرد:این بخش زمین مانده است و امیدواریم دولت در باز کردن ال سی تا آنجا که می تواند به شهرداری تهران کمک کند.

وی با اشاره به قول های دولت در کمک به تأمین واگن‌های مترو گفت : اگر این امر محقق شود زمان حضور یک قطار در ایستگاه به دودقیقه و نیم می رسد