رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره پیاده‌راه 17 شهریور،‌ اظهار داشت: متأسفانه تصمیماتی که در شهرداری اخذ می‌شود،‌ کالبد محور است؛ عده‌ای پشت درهای بسته می‌نشینند و تصمیم‌گیری می‌کنند البته اگر بخواهیم بدبینانه نگاه کنیم، پیمانکاران در حال تصمیم‌گیری هستند در حالی که مدیریت شهری نباید به این شیوه تن دهد.

وی ادامه داد: تصمیمات باید انسان محور باشد، وقتی براساس نیازهای مردم تصمیم‌گیری شود این مشکلات به وجود نمی‌آید بنده حتی اعتقاد دارم باید در اِشل بسیار کوچک‌تر موضوع را در دل محله و شورایاری‌ مطرح کنیم چراکه در این صورت اشکالاتی که ممکن است برای مردم ایجاد شود روشن خواهد شد و اگر چاره‌ای برای آن وجود داشته باشد می‌توان دست به اجرا زد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متأسفانه شهرداری خودمختارانه و بر اساس رأی ملوکانه تصمیم‌گیری می‌کند و نتیجه آن نارضایتی مردم و اعتراض آنهاست، تصریح کرد: پیاده‌راه 17 شهریور فاقد مصوبه شورای است حتی اگر در قالب ساماندهی این طرح اجرا شده پیوست‌های اجتماعی و سلامت آن باید ارائه می‌شد. اقدامات خیابان 30 تیر و پامنار نیز تنها یک کار مهندسی است و پیوست اجتماعی ندارد.

وی با بیان اینکه اقدامات خودمختارانه شهرداری به شهر آسیب وارد می‌کند،‌ گفت: انجام این امور نه تنها نشان قدرت و هنر نیست بلکه جامعه و مردم نیز آن را نمی‌پسندند. محبوبیت فردی که این کارها را انجام می‌دهد نیز از بین خواهد رفت بنابراین چنین فردی نباید توقع داشته باشد رأی مردم را برای ارتقا به پست‌های دیگر بدست آورد.

حافظی خاطرنشان کرد: باید منتظر بود شهرداری بعد از مهلت 10 روزه تعیین شده چه برنامه‌ای را ارائه خواهد کرد.