مهدی چمران در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا بعد از معرفی شهرداران مناطق ۷، ۹، ۱۰، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ خطاب به آنان گفت: حرکت در مسیر برنامه و بودجه تعیین شده از سوی شورا وظیفه ذاتی شهرداری است و منتصبان از سوی شهردار تهران نیز باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

چمران در ادامه تاکید کرد: نکته دیگری که باید مد نظر قرار داد اجرای ضوابط بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع شهر که به عنوان کشور قوانین شهرمطرح هستند می باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: عدول از ضوابط طرح تفصیلی و طرح جامع به هیچ عنوان قابل تحمل نیست و هیچ کس نباید فراتر از طرح تفصیلی پروانه ای صادر کند.

چمران تصریح کرد: شهر تهران ظرفیت بار گذاری بیش از طرح تفصیلی را ندارد از این رو باید اجرای طرح تفصیلی و طرح جامع اولویت شهرداران مناطق باشد.

در این جلسه همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران نکاتی را به شهرداران منتصب مناطق بیان کردند.

مشکل عمده مناطق بافت فرسوده و حریم است

عباس جدیدی گفت: با اینکه شهردار تهران نهایت دقت و تلاش را در انتخاب این افراد داشته اما باید گفت مشکل عمده این مناطق بافت فرسوده و حریم است که من امیدوارم این عزیزان برنامه های اجرایی و مناسبی برای این معضلات داشته باشند.

وی ادامه داد: بافت فرسوده و مشکلات مربوط به حریم سال ها است که اهالی این قبیل مناطق را در برگرفته از اینرو خواسته من این است که هر چه سریعتر به این موارد رسیدگی شود.

فکر می‌کردم حداقل یک خانم جزو شهرداران منتصب جدید باشد

معصومه آباد که از ابتدای جلسه حضور داشت و سلامتی خود را به طور کامل باز یافته بود نیز گفت: قریب به ۱۰ سال است که خانم ها در عرصه مدیریت شهری نادیده گرفته می شوند حلال آنکه ما تجربه های موفقی از جمله قائم مقامی شهرداری منطقه ۴ توسط بانوان را داشتیم.

وی ادامه داد: من فکر می کردم حداقل یک نفر خانم جز شهرداران منتصب جدید باشد.

آباد افزود: بهتر است ما از شعار ها عبور کنیم و فرصت بیشتری در اختیار بانوان قرار دهیم .

باید در راستای برنامه حرکت کنید

حبیب کاشانی نیز اظهار داشت : این عزیزان که از سوی شهردار تهران برای مدیریت مناطق انتخاب شدند همه از بدنه شهرداری بوده و نماینده ۶۰ هزار پرسنل شهرداری تهران هستند.

کاشانی خطاب به این افراد گفت: انتخاب و انتصاب توسط شهردار تهران صورت می گیرد و هیچ کس حق توصیه به شهردار را ندارد و شورا هیچ حمایتی از هیچ کسی نداشته از اینرو من از شما می خواهم با تمام توان تنها به فکر انجام وظایف در قبال مردم باشید.

وی ادامه داد: شهرداری تهران دارای برنامه است و باید در راستای برنامه حرکت کنید.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه های مصوب رابطه بین شهرداری و شورا مستحکم تر از قبل نیز خواهد شد.

شان افراد تعدیل شده حفظ شود

اسماعیل دوستی نیز گفت: نکته ای را که می خواهم یادآوری کنم حفظ شان افراد تودیع شده است به هر روی آنان نیز زحمات بسیاری در مدیریت و اداره شهر کشیدند و نباید در شرایط بلاتکلیفی باشند.

اقبال شاکری نیزگفت: ما باید مسیرهای دسترسی به دفاتر خودمان، معاونان و شهرداران را کوتاه کنیم تا مطالبه گری مردم تحقق بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد گفتار درمانی با مطالبه گران و طلبکاران نیز انجام دهیم تا رغبت عمومی برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در اداره شهر ایجاد شود.