به گزارش پارس ، محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در خصوص حادثه کارواش سعادت‌آباد تکمیل شده و به رئیس شورا ارسال شده است، به خبرنگار مهر گفت: سه گروه کارشناسی این گزارش را تهیه کرده‌اند و در آن با تمامی عوامل ناحیه، منطقه، دستگاه‌های نظارتی در شهرداری، هیات امنای مسجد، کارگران کارواش و حتی رهگذران این منطقه مصاحبه شده است.

وی ادامه داد: این پرونده دو بخش حقوقی دارد، یکی ادعای طرفین در خصوص مالکیت زمین و نحوه بهره‌برداری آن که مورد اختلاف است و در این گزارش نوع واگذاری شهرداری در گذشته و برخورد شهرداران بعدی با این مسئله بررسی شده است. در این پرونده هنوز مالکیت و حق بهره‌برداری باز است که نهادهای قضایی باید در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند، اما اظهارات شرکت واگذارکننده، شرکت عمران قدس و... در این گزارش آورده شده، اما در خصوص ادعاها قضاوتی نشده است.

پیرهادی در خصوص نزاع شبانه در کارواش سعادت‌آباد گفت: به دلیل آنکه ورود عوامل شهرداری بدون مجوز شهرداری بوده و این ورود منجر به نزاع شده، شهرداری در ابتدا مقصر است.

وی تاکید کرد: شهرداری باید بر اساس مقررات جاری برای اعمال قانون مجوز‌های قانونی را دریافت کند که متاسفانه تمهیدات قانونی در این حوزه لحاظ نشده و منجر به درگیری شده است، بنابراین شهرداری در این زمینه مقصر است.

پیرهادی در پاسخ به این پرسش که آیا ماموران اجرایی در این پرونده مجازات خواهند شد و تصمیم‌گیران اصلی بدون مجازات رها خواهند شد، گفت: گزارش این درگیری به رئیس شورای شهر تهران ارسال شده است. در این خصوص تدبیر رئیس شورا و شهرداری و اجرای آیین‌نامه‌هایی که در خصوص تخلفات مسئولان شهرداری است، عملیاتی خواهد شد و مطمئنا با افرادی که دستور خلاف قانون داده‌اند، برخورد می‌شود. همچنین سایر اعضای شورای شهر نیز در جریان این گزارش قرار می‌گیرند و مطمئنا شهرداری در این مدت گزارشی در این رابطه تهیه کرده و برنامه‌ای برای برخورد با متخلفان دارد.