اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص تخلف مجتمع تجارت جهانی فردوسی، اظهار داشت: اختلافات در خصوص این امر بسیار طولانی شده در حالی که شورای اسلامی شهر تهران مکاتبات زیادی با مالک، مشاورین مالک، نظام مهندسی و شهردار منطقه انجام داده اما به نظر بنده کوتاهی ها در خصوص اعمال قانون توسط خود شهرداری انجام شده چراکه نباید اجازه می داد زمانی که این مجتمع دارای عدم استحکام در پروژه بوده به کار خود ادامه دهد.

وی با اشاره به آخرین جلسه گذاشته شده در خصوص این مجتمع افزود: سازمان نظام مهندسی دستور مقاوم سازی داده و طبق آخرین گزارشات بنده مالک با گرفتن پیمانکار و مشاور مرتبط زیر نظر نظام مهندسی در حال انجام دادن مقاوم سازی مجتمع است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که هنوز نیوجرسی های شهرداری در مقابل این مجتمع است، تصریح کرد: این نیوجرسی ها نمادین هستند چراکه در این مجتمع رفت و آمدهایی صورت می گیرد.

شاکری با تاکید بر این‌که وظیفه ناظر این مجتمع، نظارت بر عملکرد مالک مجتمع است، گفت: با این امر می توان متوجه شد که آیا انجام مقاوم سازی با فعالیت های روزانه تجاری تضادی دارد و باعث ناامنی می شود.