به گزارش پارس به نقل از  مهر، رحمت اله حافظی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته کتاب، اظهار کرد: باید اولویت دستگاه ها، حل مشکلات تهدیدکننده سلامت مردم باشد و سیاست گذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری نیز در راستای این اولویت ها باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که آه از نهاد مردم در آورده است، موضوع آلودگی هوا و ترافیک در کلانشهرهاست، گفت: این دو معضل خسارت و آسیب های جدی به سلامت جسمی، روحی و روانی مردم وارد می کند که جبران ناپذیر است. متاسفانه این روزها شاهد هستیم که برخی از این سیاست ها گامی در جهت افزایش این خسارت ها است.

رئیس کمیسیون سلامت شورا، از جمله مصادیق این سیاست ها را اعطای تسهیلات برای خرید خودرو عنوان و تصریح کرد: این اقدام موجب تثبیت و تقویت سیاست استفاده از خودروهای شخصی می شود و متعاقب آن با توجه به زیرساخت های کنونی در کلانشهرها، موجب افزایش حجم ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.

حافظی تاکید کرد: با منابعی که برای تسهیلات خرید خودرو در نظر گرفته شده است، امکان خرید هزار و ۸۳۳ دستگاه اتوبوس شهری به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشت از این رو از وزات صنعت و بانک مرکزی درخواست می شود که گوشه چشمی هم به حمل و نقل عمومی داشته باشند و برای جبران این اتفاق اخیر، در اعطای تسهیلات لازم به کلان شهرها برای تقویت ناوگان حمل و نقل تسهیل و تسریع کنند.

وی در ادامه همچنین تصریح کرد: یکشنبه هفته جاری نیروهای کلانتری برای متفرق کردن دست فروشان در فلکه دوم صادقیه از گاز فلفل استفاده کردند که این اقدام مشکلات تنفسی برای برخی شهروندان ایجاد کرده است از این رو از ناجا درخواست می شود که استفاده از گاز فلفل را در والویت اول خود قرار ندهد و در صورت لزوم از سایر لوازم مهار کننده که تهدید کننده سلامت جمعی نیست، استفاده کنند