به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز، محمد حقانی در گفت وگو با تهران پرس، در خصوص بارش باران و میزان آمادگی شهرداری در مواقع بحرانی اظهار داشت: به طور کلی شهرداری تهران در قبال بلایای طبیعی بی دفاع است و در زمان بارش باران در پایتخت تمامی خیابان ها و بزرگراه های اصلی تهران قفل می شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت و دست بردن در طبیعت بارش باران در تهران باعث ایجاد مشکلاتی در تهران می شود. اگر برای مدیریت آبهای سطحی، شهر را دست میرآبهای قدیم می دادیم بهتر عمل می کردند تا چیزی که الان موجود است. مشخص نیست چرا در تقاطع یک خیابان، حتی یک جوی طراحی نشده که آب نهر مقابل در نهر پایین دست این تقاطع وارد شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که چنانچه زلزله در کلانشهر تهران رخ دهد باعث خسارات فراوانی به پایتخت خواهد شد خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که در حواشی و دیگر نقاط ناپایدار شهر تهران، بارگزاری های بی مورد و غیرقانونی انجام شده است که در صورت وقوع زلزله در تهران خسارت مالی و جانی زیادی به همراه خواهد داشت.

حقانی در ادامه تصریح داشت: از ابتدا با پوشاندن روی رودها در سطح شهر مخالف بودم. ولی اکنون می بینیم شهرداری مناطق به راحتی بخشی از نهر و جوی سطح شهر را برای عریض کردن خیابان ها اختصاص می دهند و در کنار آن هم 3 تابلو توقف ممنوع و حمل با جرثقیل می زنند، ولی کسی توجه نمی کند و مسیرهای آبرو در تهران، پارکینگ خودروها شده است.