به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه که امروز(شنبه) با حضور جمعی از مسئولان شهری در بوستان گفتگو برگزار شد،اظهار کرد: همه ظرفیت‌های طبیعی برای تولید گل در کشور وجود دارد اما ما در حوزه صادرات در جایگاه مناسبی قرار نداریم.

وی با بیان اینکه سهم ما در صادرات زیبنده نیست، افزود: ما در صنعت گردشگری و همچنین آب وهوایی جزء بهترین کشورهایی هستیم که چهار فصل را داریم به همین منظور می‌توانیم انواع و اقسام گل‌ها و گیاهان را در شرایط آب و هوایی رشد دهیم و برای صادرات تلاش فراوانی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صادرات گل و گیاه می‌تواند به منابع مالی ما کمک کند، تصریح کرد: پرورش و صادرات گل می‌تواند شغل بسیاری را برای جوانان کشور فراهم کند.

چمران با تاکید بر اینکه صادرات گل مصنوعی در کشور هیچ ارزشی ندارد، یاد آور شد: ورود گل مصنوعی باید به کشور ممنوع شود و در شورای شهر هم آماده هستیم که این پیشنهاد را به دولت بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گل جزئی از بوستان‌های ما محسوب می‌شود ،تصریح کرد: بنا بر آمار فضای سبز در ده سال گذشته ما گسترش خوبی در زمینه  توسعه فضای سبز داشته‌ایم اما همچنان نیازمند افزایش بوستان‌ها و فضای سبز در شهر تهران هستیم.

چمران  ادامه داد: خرید بوستان در منطقه یک بسیار اقدام خوبی از سوی شهرداری تهران است چرا که تعداد باغ‌های آن منطقه در حال نابودی بودند به همین منظور ما می‌توانیم با خرید باغات بوستان‌های بیشتری را برای مردم قابل استفاده سازیم.

وی با اشاره به قانونی که در دوازده سال گذشته در خصوص املاک بالای پانصد متر به تصویب رسیده است،تصریح کرد: در این قانون املاک که در حفظ و نگهداری فضای سبز خود تلاش می‌کردند یک طبقه تشویقی دریافت می‌کردند به همین منظور ما در شورای شهر آمادگی داریم که تشویقات بیشتری در خصوص حفظ و نگهداری فضای سبز به مالکان بدهیم.